شناسهٔ خبر: 51228018 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

مهدی طارمی معجزه می‌کند؟

تیم فوتبال اتلتیکو مادرید قهرمان فصل گذشته لالیگا، فردا شب برای بقا در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا چاره ای جز پیروزی برابر یاران طارمی ندارد.

صاحب‌خبر -

فردا شب استادیوم دراگائو شهر پورتو میزبان یکی از حساس ترین مسابقات لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود. جدال مرگ و زندگی میان آبی و سفیدهای شهر بندرنشین پورتو با حضور مهدی طارمی در برابر سفید و قرمزهای شهر مادرید، قهرمان فصل گذشته لالیگا که تا حذف از این رقابت‌ها فاصله چندانی ندارد.

روزنامه معتبر مارکا در مطلبی به حساسیت‌های این دیدار مهم پرداخته و از یان اوبلاک و لوئیس سوارس به عنوان ستارگانی نام برده است که فرمول معجزه را برای اتلتیکو پیاده خواهند کرد تا این تیم را از خطر حذف از لیگ قهرمانان اروپا نجات دهد.

در این مطلب آمده است: همه تیم‌های بزرگ فوتبالیست‌های تعیین کننده ای دارند و در اتلتیکو، اوبلاک و سوارز آن ستاره‌های تعیین کننده هستند. سال گذشته پای دیگو سیمئونه در وسط مبارزه برای فتح لالیگا لیز خورد اما در نهایت توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند. این قهرمانی به سیوهای معجزه آسای سنگربان اسلوونیایی و گل‌های تعیین کننده با امضای مهاجم اروگوئه ای نسبت داده شد.

ال چولو مسئولیت ادامه روند پیروزی و کسب عنوان قهرمانی را بر عهده این دو بازیکن گذاشت. اوبلاک با نمایش‌های بزرگی مانند بازی با آلاوز یا بارسا و سیوهای بزرگی که داشت، باعث کسب امتیاز شد. سوارز نیز با دو گل خود مقابل اوساسونا و وایادولید که ۶ امتیاز را به جمع امتیازات اتلتیکو اضافه کرد، باعث این موفقیت‌ها شد.

با این پیشینه، هیچ کس نمی‌تواند تعجب کند که آنها افراد اساسی برای فکر کردن به معجزه در پورتو هستند. آنها به دنبال شکست دادن پورتو در پرتغال هستند و در همین حین به سن سیرو نگاه می‌کنند تا ببیند میلان در برابر لیورپول چه می‌کند. اتلتیکو امیدوار است تا به همراه لیورپول راهی جمع ۱۶ تیم برتر اروپا شود و سیمئونه به هیچ وجه علاقه ندارد پس از فتح لیگ قهرمانان، برای دومین بار در مرحله گروهی حذف شود.

اما به سراغ قهرمانان داستان برویم. یک اوبلاک و یک سوارز که امسال بهترین حضورشان در لیگ قهرمانان اروپا نبوده است. اولی تنها یک بار موفق به کلین شیت شده و در ۴ بازی متوالی دروازه اش باز شده است. دومی‌نیز تنها یک بار در رقابت‌های امسال و در دیدار برابر میلان توانست گلزنی کند و این اتفاقات باعث شد تا رقابت‌های این گروه به عذابی خاص برای تیم الچولو تبدیل شود.

سوارز در ۴ بازی گذشته اتلتیکو موفق به گلزنی نشده و امسال تاکنون فقط ۷ گل برای تیمش به ثمر رسانده است. در حالیکه این مهاجم اهل اروگوئه فصل قبل رکورد ۲۱ گل را برای اتلتیکو در لالیگا به ثبت رساند. سوارز حالا باید در مأموریت برای شکست دادن اژدها، به تیمش کمک کند.

نیازی به گفتن نیست که سایر بازیکنان اتلتیکو نیز باید در پورتو برای شکست این تیم تلاش کنند. این عملکرد باید از خط دفاعی بهبود یابد و تا نوک خط حمله که سوارز حضور دارد، ادامه یابد. گریزمان یکی از بازیکنانی است که باید در این راه به سوارز کمک کند که البته خود او در این فصل تنها ۳ گل برای اتلتیکو به ثمر رسانده است. سیمئونه بازیکنانی نظیر کوریا، کاراسکو، ژائو فلیکس و... را در اختیار دارد و او بهتر از هر کسی می‌داند که فرمول جدایی برای شکستن پورتو چیست.

به هر شکل سه تیم پورتو، میلان و اتلتیکو امیدوار هستند تا در کنار لیورپول، راهی مرحله بعد رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا شوند. یاران طارمی در صورت کسب پیروزی با هر نتیجه ای به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود می‌کنند. این تیم حتی در صورت توقف یا شکست میلان نیز می‌تواند با کسب یک تساوی به دور بعدی صعود کند.

فردا شب امیدهای گلزنی پورتو یک بار دیگر به ساق‌های مهدی طارمی دوخته شده است. مهاجم بوشهری تیم ملی ایران علیه ستارگان پرآوازه و گران قیمت اتلتیکو به میدان می‌رود و امیدوار است بتواند با درخشش در این بازی مهم و حیاتی، زمینه حذف قهرمان لالیگا را فراهم کند.

نظر شما