شناسهٔ خبر: 51227982 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نمایندگان فوتبال خوزستان در جام حذفی به‌دنبال شگفتی‌سازی هستند

گروه استان‌ها ــ قرعه کشی مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌های فوتبال جام حذفی فوتبال ایران انجام شد و در این بین، ۵ تیم خوزستانی حاضر در این مرحله، رقبای خود را شناختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاهواز، قرعه‌کشی مرحله یک شانزدهم نهایی فوتبال ایران روز چهارشنبه برگزار شد و در این راستا، 5 تیم خوزستانی حاضر در این مرحله رقابت‌ها شامل فولاد خوزستان، نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان، استقلال ملاثانی و خلیج فارس ماهشهر رقبای خود را شناختند.

مرحله یک شانزدهم نهایی فوتبال جام حذفی ایران 28 و 29 آذرمان برگزار می‌شود که در این راستان 3 تیم لیگ برتری خوزستان شامل فولاد، نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان به ترتیب به مصاف سه تیم شهرداری نوشهر،شمس آذر قزوین و شاهین شهرداری بوشهر و همچنین 2 تیم لیگ دسته یک خوزستانی شامل استقلال ملاثانی و خلیج فارس ماهشهر به ترتیب به مصاف 2 تیم پدیده مشهد و هوادار تهران می‌روند.

در این مرحله جام حذفی فوتبال ایران، استان خوزستان پس از تهران بیشترین تیم را داراست که تیم فولاد خوزستان، قهرمان دوره گذشته جام، به دنبال حفظ جام در استان بوده و دو تیم استقلال ملاثانی و خلیج فارس ماهشهر نیز به دنبال شگفتی‌سازی در این رقابت‌ها هستند.

جام حذفی فوتبال ایران از جهت فرصت رویارویی تیم‌های شهرستانی و مناطق کم برخوردار با تیم‌های بزرگ کشور همیشه از اهمیت بالایی برای تیم‌های شهرستانی داشته و همیشه بازیکنان تیم‌های لیگ دسته یک و دو در مقابل تیم‌های لیگ برتری با تمام قوا و با انگیزه مضاعف حضور پیدا می‌کنند لذا هیچ یک از تیم‌های حریفان خود را دست کم نخواهند گرفت و بازیکنان نیز به دنبال تحقق رویای خود با تمام قوا خواهند جنگید.

فولاد خوزستان - شهرداری نوشهر؛ قهرمانی، اتفاقی نیست

مدافع عنوان قهرمانی، یعنی فواد خوزستان در چهارچوب رقابت‌های یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال باید به مصاف تیم دسته دومی شهرداری نوشهر برود که در گروه دوم با تیم پایه فولاد خوزستان، یعنی فولاد نوین اهواز بر سر کسب سهمیه لیگ دسته یک، رقابت تنگا تنگ دارد.

این دیدار در اهواز و به میزبانی فولاد برگزار خواهد شد که این روزها تحت تاثیر بازگشت سرمربی خوش فکر خود، یعنی جواد نکونام روزهای خوبی را آغاز کرده است و طرفداران این تیم، منتظر بازگشت فولاد به روزهای اوج خود هستند.

در مقابل بازیکنان تیم شهرداری نوشهر، فرصت حضور در مقابل تیم بزرگی همچون فولاد خوزستان را غنیمت می‌شمارند و برای تحقق رویاهای خود احتمالاً نمایش خوبی در اهواز خواهند داشت.

تیم فولاد خوزستان تا پایان هفته هفتم لیگ برتر خلیج فارس در جایگاه هشتم جدول قرار دارد و تیم شهرداری نوشهر تا پایان هفته سوم لیگ دسته دوم در گروه دوم در جایگاه یازدهم جدول قرار دارد.

صنعت نفت آبادان - شمس آذر قزوین؛ آبادان، همچنان برزیل ایران است

صنعت نفت آبادان در چهارچوب رقابتهای مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی ایران، میزبان یک تیم دسته اولی به نام شمس آذر قزوین است که با سرمایه گذاری و استعدادیابی خوبی که در قزوین صورت گرفته است تلاش شده که نام این شهر در میان بزرگان فوتبال ایران قرار گیرد.

این دیدار در آبادان و به میزبانی صنعت نفت این شهر انجام خواهد شد که عملکرد نامناسب آن در لیگ باعث بروز انتقاداتی عله سرمربی این تیم و بازکنان تیم در میان هواداران آن شده است.

در مقابل تیم شمس آذر قزوین نیز عملکرد خوبی در لیگ دسته اول نداشته و با چهار شکست و دو تساوی خطر قرارگیری در انتهای جدول خواب را بر کادر فنی تیم حرام کرده است.

شاهین شهرداری بوشهر - نفت مسجدسلیمان؛ شهرآوردی جنوب در سواحل خلیج فارس

سومین تیم لیگ برتری خوزستان یعنی صنعت نفت مسجد سلیمان، در بوشهر مهمان رقیب جنوبی خود خواهد بود که در لیگ دسته اول روزهای خوبی را ندارد و با قرارگیری در انتهای جدول لیگ، استرس خطر سقوط به لیگ دسته دوم را در میان هوادارن خود بنا نهاده است.

در مقابل مسجدسلیمانی‌ها نیز چندان روزهای خوبی را ندارند و خطر سقوط به لیگ دسته یک آنها را آزار می‌دهد.

هرچند وضعیت دو تیم در پایین جدوم لیگ برتر و دسته یک بسیار نگران کننده است اما هیجان رویارویی با بزرگان فوتبال ایران و نمایش مثبت در مقابل چشمان فوتبال دوستان، امیدی را در تیم‌های خود زنده نگه‌داشته است.

پدیده مشهد - استقلال ملاثانی؛ محرومیت، محدودیت نیست

بازیکنان ملاثانی که در طی چند سال اخیر نمایشی خیره کننده در لیگ دسته دوم و سپس دسته یک داشته‌اند نوید تولد یک تیم اسطوره‌ای را در خوزستان به صدا درآورده‌اند.

تیمی که به معنی واقعی کلمه از زمین‌های خاکی یک شهر محروم در استان خوزستان خود را بالا کشیدند و پا به عرصه بزرگی در فوتبال ایران گذاشته‌اند.

هرچند جایگاه آنان در جدول لیگ دسته یک چندان مساعد نیست و در صورت ادامه روند ناکامی خطر سقوط به لیگ دسته دوم را احساس می‌کنند اما هیجان حضور در بزرگان فوتبال ایران و رقابت با آنان در جام حذفی انگیز مضاعف برای بازیکنان تیم نهاده است.

دیدار دو تیم پدیده مشهر و استقلال ملاثانی در چهارچوب رقابت‌های یک شانزدهم نهایی جام حذفی ایران به میزبانی مشهد برگزار خواهد شد.

هرچند پدیده مشهد یک تیم لیگ برتری است که از امتیاز میزبانی نیز برخوردار است اما خطر سقوط به لیگ دسته یک و اوضاع نامساعد آنان، بازیکنان ملاثانی را برای پیروزی در زمین مشهد امیدوار کرده است.

خلیج فارس ماهشهر - هوادار تهران؛ نبرد برای آبرو

ماهشهر شهری در جنوب استان خوزستان است که با داشتن 15 درصد بافت فرسوده، از محروم ترین شهرهای استان خوزستان با داشتن صنایع بزرگ نفت و گاز است که بعضی جوانان این شهر، فوتبال را برای تحقق رویاهای خود انتخاب کردند.

تیم خلیج‌فارس ماهشهر با داشتن یک تیم کاملاً بومی، پا به عرصه رقابت با بزرگان گذاشته است و با وجود قرارگیری در میانه جدول لیگ دسته دوم، در مقابل تیم‌های دسته یک و لیگ برتر با تمام قوا به رقابت خواهد پرداخت.

این دیدار در ورزشگاه شهدای ماهشهر و به میزبانی تیم خلیج فارس این شهر برگزاری خواهد شد.

تیم تهرانی هوادار، هرچند در انتهای جدول لیگ برتر خطر سقوط را احساس می‌کند؛ اما فرصت جام حذفی را برای بالا بردن روحیه تیم و هواداران ارزشمند می‌داند و برای رقبای خوزستانی خط و نشان خواهد کشید.

انتهای پیام/331/س

نظر شما