شناسهٔ خبر: 51226658 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قطر همزمانی سفر اردوغان و بن سلمان به دوحه را اتفاقی اعلام کرد

تهران - ایرنا- وزیر امور خارجه قطر همزمانی سفر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی به شهر دوحه قطر را اتفاقی دانست و گفت که با همتای ترکیه ای خود درباره اوضاع منطقه از جمله عراق، سوریه و افغانستان تبادل نظر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره،  وزیران خارجه قطر و ترکیه پیش از سفر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه به دوحه درباره اوضاع منطقه از جمله عراق و سوریه و افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر امروز (دوشنبه)  پس از دیدار«مولود چاووش اوغلو» با وی در دوحه به خبرنگاران گفت: من با همتای ترکیه ای خود درباره تحولات عراق و سوریه و سایر پرونده های منطقه ای بحث و تبادل نظر کردم.

وی افزود: من همچنین درباره اوضاع افغانستان و مسئله فرودگاه کابل با چاووش اوغلو گفت وگو کردم.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی با اشاره به سفر امروز رئیس جمهوری ترکیه به دوحه گفت: امیر قطر و رئیس جمهوری ترکیه تحولات سیاسی و بشردوستانه پرونده افغانستان را بررسی خواهند کرد.

وی افزود: نشست سران ترکیه و قطر روی تحولات مسئله فلسطین نیز متمرکز خواهد بود.

وزیر خارجه قطر گفت: همزمانی سفر رئیس جمهور ترکیه و ولیعهد سعودی به قطر اتفاقی است.

وزیر خارجه ترکیه نیز به نوبه خود در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما توافقنامه های جدیدی با قطر امضا خواهیم کرد و در تلاش برای تقویت روابط خود با دوحه در زمینه های متعدد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: روابط آنکارا با دوحه در حال پیشرفت مستمر است و ما تلاش می کنیم که از تدابیر بین دو کشور در زمینه کرونا بکاهیم.

اوغلو تصریح کرد: ما مواضع مشترکی با قطر درخصوص بسیاری از پرونده ها از جمله افغانستان داریم و از دولت قطر برای تلاش ها به منظور آزادی اتباع ترکیه ربوده شده در لیبی تشکر می کنیم.

وی تصریح کرد: ما به همراه قطر مبابغی برای مشارکت در کارهای بشردوستانه در افغانستان در نظر گرفته ایم و با دوحه برای حفاظت از روند کار فرودگاه کابل همکاری می کنیم.

اوغلو گفت: قطر در بهبود روابط ترکیه با کشورهای منطقه سهیم است و در تلاش برای تحکیم روابط با این کشورها هستیم.

وی همچنین با اشاره به وضعیت اقتصادی کشورش و افت شدید ارزش پول ملی گفت: وضعیت پیش آمده برای لیره ترکیه بر تورم تاثیر دارد و این مشکلی موقتی است.

نظر شما