شناسهٔ خبر: 51226460 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

معاون توانبخشی بهزیستی ایلام:

سازمانهای مردم نهاد،نیازمند حمایت خیرین

رکنا: معاون توانبخشی بهزیستی گفت: استان ایلام نیز،مانند سایر مراکز استانها،دارای تعدادی سازمان مردم نهاد است، که به حمایت خیرین نیازمند است

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا از ایلام؛ حسین نورعلیوند در نشست خبری با اصحاب رسانه در بستر فضای مجازی اظهار کرد:نقش سازمانهای مردم نهاد،در حمایت از معلولین و حل مشکلات و مسائل آنها بسیار موثر است،به عنوان مثال،انجمن نابینایان ،که یک نفر از این قشر از معلولین به نمایندگی،از انها با مدیر کل محترم و سایر ارگانها در ارتباط است و به بیان مشکلات این حوزه از معلولین کمک می کند.

وی افزود:تعداد ۶ مرکز در ایلام از معلولان ذهنی بالای ۱۴ سال و معلولان کمتر از ۱۴ سال، بیماران روانی، سالمندان نگهداری می‌کنند. وی افزود: مجموعاً تعداد ۳۲۳ نفر در این مراکز هم اکنون تحت حمایت سازمان بهزیستی استان ایلام قرار دارند.

معاون بهزیستی ایلام گفت: در سال جاری تعداد چهار نفر از معلولان از محل سه درصد در دستگاه‌های دولتی استخدام شده‌اند.

وی ادامه داد: از مجموع حدود ۱۷ هزار فرد دارای معلولیت در این استان، ۱۰ هزار نفر مستمری بگیر هستند.

 نورعلیوند افزود: تنها بهزیستی متولی بهسازی معابر عمومی نیست بلکه دبیری شورای مناسب‌سازی را برعهده دارد و هر سه ماه یک‌بار جلساتی با حضور مسئولان مربوط در استانداری برگزار می‌شود و هر دستگاه موظف است مصوبات مربوط را اجرایی نماید. نورعلیوند با بیان این‌که مناسب‌سازی معابر بر عهده شهرداری‌ها است، اضافه کرد: باید شهرداری‌های سطح استان جهت تردد راحت معلولان به مناسب‌سازی معابر توجه ویژه‌ای داشته باشد.

ایلام، کوثر موسوی 

 

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

  • زمان واریز یارانه نقدی آذر ماه 1400 اعلام شد

    زمان واریز یارانه نقدی آذر ماه 1400 اعلام شد

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما