شناسهٔ خبر: 51226194 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

ساماندهی ورودی های شهر اردبیل

رکنا:چهار ورودی شهر اردبیل ساماندهی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل با اشاره به وضعیت نامناسب ورودی‌های شهر اردبیل از چهار جهت خواستار ارائه طرح ساماندهی این ورودی‌ها تا یکماه آینده شد.

سید کمال الدین میرجعفریان در جلسه شورای ترافیک استان افزود: بی توجهی به ساماندهی ورودی‌ها و ساخت و ساز ناهمگون علاوه بر مباحث ایمنی، بروز برخی آسیب‌ها را نیز در این مناطق فراهم کرده است.

وی با انتقاد از عدم هماهنگی بین طرح‌های تفصیلی شهر و جامع ترافیک تصریح کرد: این اقدامات غیرمتمرکز، بروز برخی مشکلات ترافیکی در داخل شهر را سبب می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: باید با هماهنگی در مطالعات این طرح ها، توزیع متناسب مراکز خدماتی در سطح شهر را مد نظر قرار داده تا موجب توسعه متوازن نقاط مختلف فراهم آید.

میرجعفریان توجه به مطالعات و تدوین طرح جامع ترافیک در طرح‌های مختلف شهر را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: اجرای پل‌های داخل شهر از جمله این موارد است که باید پیوست مطالعاتی ترافیک داشته باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل بیان کرد: در صورت کوتاهی دستگاه متولی در بازنگری و ارائه طرح ترافیک برای پروژه‌های مهم شهری که موجب اخلال در نظم شهری می‌شود، مراتب به دستگاه‌های قضایی گزارش می‌شود.

وی همچنین خواستار ارائه برنامه عملیاتی از سوی شهرداری برای ساماندهی صنوف مزاحم و آلاینده شد.

میرجعفریان در ادامه پرهیز از ایجاد سرعت گیر در داخل و خارج از شهر را بدون تشخیص شورای ترافیک مورد تاکید قرار داد و افزود: سرعت گیر فقط در جایی که برای کاهش سرعت چاره دیگری باقی نباشد، ایجاد می‌شود.

وی گفت: قبل از ایجاد سرعت گیر نیز لازم است علایم هشدار دهنده از وضعیت جاده نصب شده و در صورتی که این اقدامات کارساز نباشد، در شرایطی خاص و محدود نسبت به ایجاد سرعت گیر اقدام شود.

 

فوت ۲۴ نفر در اثر تصادف در استان اردبیل

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان نیز با اشاره به فوت ۲۴ نفر در اثر تصادف در استان گفت: ۵۳ درصد از این میزان مربوط به عابران پیاده است.

سرهنگ حجت فتاحی افزود: در هشت ماهه سال گذشته ۱۲ نفر در تصادفات درون شهری جان خود را از دست داده اند که این میزان در مدت مشابه سالجاری به ۱۷ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه فوتی‌های عابران پیاده در تصادفات درون شهری بیشتر شده، خواستار اتخاذ تدابیر ترافیکی و فرهنگی برای کاهش این تعداد فوتی شد.

 

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

  • زمان واریز یارانه نقدی آذر ماه 1400 اعلام شد

    زمان واریز یارانه نقدی آذر ماه 1400 اعلام شد

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما