شناسهٔ خبر: 51225619 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امکان تشخیص اومیکرون در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

توانایی تشخیص سویه جدید ویروس کرونا به نام اومیکرون در دانشگاه علوم پزشکی مشهد وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، دبیر ستاد مدیریت کرونا در خراسان رضوی گفت: توانایی تشخیص سویه جدید ویروس کرونا به نام اومیکرون از طریق آزمایش پی. سی. آر در این دانشگاه وجود دارد.

دکتر علی اصغر انجیدنی با بیان این که هنوز موردی از سویه جدید، اومیکرون در خراسان رضوی مشاهده نشده است افزود: با هدف جلوگیری از انتشار سویه اومیکرون که در کشور‌های آفریقایی و اروپایی شایع شده است همه کمیته‌های زیر پوشش قرارگاه کرونا در خراسان رضوی در آمادگی کامل قرار دارند و کمیته بهداشت آمار رهگیری‌های مرتبط با بستگان و اطرافیان مبتلایان به کرونا را افزایش داده است.

وی گفت: آمار پایین واکسیناسیون در کشور‌های آفریقایی علت تاخت و تاز سویه اومیکرون است از همین رو ما باید پوشش واکسیناسیون همراه با رعایت دستور‌های بهداشتی را افزایش دهیم و به مرحله‌ای برسانیم که شاهد بروز اوجگیری جدید ویروس کرونا نباشیم.

دبیر ستاد مدیریت کرونا در خراسان رضوی افزود: در پی تغییر رنگ شهر‌ها در این هفته و این که تنها شهر نارنجی پخرسان رضوی شهر بردسکن است قرارگاه کرونا در استان گروه‌های بررسی بیشتر را به این شهرستان اعزام کرده است.

دکتر انجیدنی گفت:شیوه نامه بازگشایی مدارس هم با دقت بیشتری اجرایی می‌شود و در این زمینه مقرر شد هوشیارتر و با بررسی‌های بیشتری عمل شود.

نظر شما