شناسهٔ خبر: 51224496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

اوقاف و امور خیریه نیازمند توسعه فناوری است

دزفول-ایرنا- رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بر ضرورت توسعه فناوری در حوزه اوقاف تاکید کرد و گفت: نمی‌توان سازمان اوقاف را بدون تحول فناوری تصور کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی روز دوشنبه با حضور ویدئو کنفرانسی در آیین آغاز دوره آموزشی کارشناسان فناوری سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در دزفول افزود: اوقاف نباید خود را از تغییرات دنیای فناوری جدا کند چرا که 
حوزه فناوری، فضای تنفسی را فراخ و نقطه دید و کارکرد بشر را بیشتر می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه در حوزه فناوری در اوقاف باید سرآمد باشیم، ادامه داد: فضای مجازی میدان بهتری برای بشر فراهم می‌کند و به جهان آینده، اطلاعات فراتری می‌دهد به همین دلیل نیاز سرویس گیری بشر از فناوری بسیار بالا خواهد رفت.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سبک زندگی امروز با ربات‌ها و زندگی فناورانه عجین شده و اگر امروزه روزنامه‌های کاغذی کم شده‌اند به دلیل این است که امروز بدون نیاز به روزنامه کاغذی اطلاعات نیز ردو بدل می‌شوند.
وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی با ورود به فناوری کاهش چشمگیری یافته‌اند، افزود: این مدل سرویس دهی در حوزه‌های درمانی نیز موثر است که باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام خاموشی بیان کرد: زندگی پیش رو بدون حوزه فناوری بی‌معنا است و اگر ارگانی در این حوزه نابلد باشد با مشکلات زیادی مواجه می‌شود.
وی افزود: زندگی اوقاف با درگیری‌ها و مسائل حقوقی، اجاره‌ها و ساخت و ساز نیز به فناوری وابسته است چرا که باید مشخص شود چه زمان یک بنا دچار تخریب یا فرسودگی می‌شود و یا باغات چند درصد محصول می‌دهند.

رئیس اوقاف و امور خیریه کشور گفت: باید به جای روزمرگی به دنبال جامعه نگری در اوقاف باشیم و پلت‌فرم‌های اقتصادی و درمانی تهیه کنیم تا بتوانیم مشکلات را پیش بینی و نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.
وی افزود: بعد بازنشستگی نیروها در اوقاف اجازه جذب نیروی جدید ندادم چون اغلب امور با فناوری انجام می‌شود و هر برنامه در حوزه فناوری می‌تواند کار چندین نفر نیروی انسانی را انجام دهد.
حجت الاسلام خاموشی با بیان اینکه با ابزار جدید به امکانات قوی تر و بیشتری دست می‌یابیم از مسوولان خواست در حوزه فناوری پیشرفت داشته باشند.

به گزارش ایرنا، دوره آموزشی سامانه‌های سازمانی ویژه مسوولان فناوری اطلاعات و ارتباطات  اوقاف وامور خیریه کشور از امروز به مدت سه روز در دزفول آغاز شده است. 

نظر شما