شناسهٔ خبر: 51224412 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

دقیقی: امیدوارم فشارها روی ذهنیت داور تاثیر نگذارد

نگران داوری دیدار با استقلال هستیم

مدیر تیم فوتبال پیکان تهران نسبت به داوری دیدار آینده تیمش مقابل استقلال ابراز نگرانی کرد.

صاحب‌خبر -
خبرورزشی -

تیم پیکان تهران روز پنجشنبه هفته جاری در چارچوب هفته نهم لیگ برتر دیدار حساسی با استقلال خواهد داشت. از این رو با توجه به اعتراض های متوالی استقلالی‌ها به داوری های گذشته شان حالا پیکانی‌ها نسبت به قضاوت مسابقه روز پنجشنبه نگران هستند.

سعید دقیقی در فاصله چند روز تا دیدار پیکان مقابل استقلال گفته است: وضعیت تیم ما از نظر فنی بسیار خوب است و هیچ نگرانی‌ای بابت عملکرد بازیکنان و کادرفنی در مسابقات آینده نداریم؛ تنها موضوعی که نگران‌مان می‌کند فشارهایی است که طی روزهای گذشته از سوی باشگاه استقلال به کمیته داوران و قاضی های فوتبال ایران وارد آمده است. 

مدیر تیم فوتبال پیکان ادامه داد: ما کاری به اینکه استقلال از داوری ضرر کرده یا نه، نداریم اما اگر این اتفاق هم افتاده باشد، نباید روی دیدار آینده پیکان و استقلال تاثیری بگذارد. اگر بخواهم صریح تر صحبت کنم،‌باید بگویم که به طور جدی نگران داوری دیدار آینده مان با استقلال هستیم. فشارهایی که از سوی مسئولان استقلال به داوران وارد شده، شاید روی ذهنیت داور مسابقه در روز پنجشنبه تاثیر بگذارد و خدای ناکرده سهوا اشتباهی انجام بشود که ما به عنوان میزبان بازی ضرر کنیم. 

دقیقی با اشاره به اعتراض های شدیدی که به داوری می‌شود، گفت: من فکر می‌کنم همه باهم باید به داوری کشور کمک کنیم و فشار را از روی داوران برداریم. قطعا ضعف هایی در بحث قضاوت وجود دارد اما اینکه مدام به عملکرد آنها اعتراض داشته باشیم، دردی دوا نمی‌شود. از طرف دیگر این اعتراض ها و فشارها باعث می‌شود تا داوران تمرکز خود را از دست بدهند و ما نیز به همین خاطر نگران قضاوت بازی با استقلال هستیم.

وی افزود: از کمیته داوران عاجزانه تقاضا دارم که از داوران باتجربه برای مسابقات لیگ برتر استفاده کند. بازی گذشته ما با نفت آبادان را یک داور بین‌المللی و باشخصیت قضاوت کرد. دکتر بیژن حیدری عملکرد کم نقص داشت و با آمادگی جسمانی بالا قضاوت خوبی را انجام داد. حال فرض کنید تمام مسابقات لیگ برتر توسط داورانی در سطح بیژن حیدری که باتجربه هستند برگزار شود، آنوقت ضریب اشتباهات کم می‌شود و شاهد قضاوت های بهتری خواهیم بود. امیدوارم کمیته داوران در این زمینه گام بردارد.

دقیقی در پایان گفت: حالا که چیدمان داوری های هفته نهم لیگ برتر انجام نشده از داوری که برای قضاوت دیدار ما با پیکان انتخاب می‌شود، خواهش می‌کنم که ذهنش را از تمام حواشی ایجاد شده طی یکی دو روز گذشته خالی کند و قضاوتی در خور شان فوتبال ایران داشته باشد. ما در باشگاه پیکان همچون همه تیم های لیگ برتر زحمت کشیدیم و انتظار داریم عدالت اجرا شود و اتفاقی نیفتد که بعد از بازی تصور کنیم اعتراض های مسئولان استقلال روی ذهنیت داور تاثیر گذاشته است.

نظر شما