شناسهٔ خبر: 51224353 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری مطرح کرد:

هویت بخشی به شهر با نامگذاری «روز بندرعباس»

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: فعالیت‌های این سازمان بر اساس شرح وظایف، اساسنامه وخط مشی مشخص شده انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

حامد رضوانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این سازمان علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی، اقدامات و فعالیت‌های گوناگونی در حوزه اجتماعی در محلات بندرعباس انجام می‌دهد.

وی با اشاره به گستردگی وظایف، اقدامات و مأموریت‌های این سازمان و شهرداری و تعدد محلات شهر بندرعباس، افزود: از هشت سال پیش پایگاه‌هایی تحت عنوان فرهنگسرا در محلات شکل گرفت که خدمات خوبی به شهروندان ارائه کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس خواستار حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از این فرهنگسراها شد و گفت: به طور یقین اگر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در کنار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس باشد می‌توان خدمات بهتر و با کیفیت‌تری به شهروندان ارائه داد.

رضوانی ادامه داد: ما به دنبال اجرای بخشی از سند توسعه فرهنگی شهر بندرعباس هستیم؛ معتقدیم که با یک یا دو روز نمی‌توان تأثیرگذاری فرهنگ در جامعه را دید بلکه باید چندین سال و شاید ۱۰ الی ۲۰ سال بگذرد تا این تأثیرگذاری را ببینیم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و خدماتی به صورت رایگان یا خدمات ارزان قیمت در فرهنگسراها با مشارکت انجمن‌های هنری و سازمان‌های مردم نهاد، ارائه خدمات به مناطق کمتر برخوردار جهت ارتقای وضعیت آموزشی، هنری و فرهنگی شهر از جمله اقدامات این سازمان است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس با اشاره به موضوع نامگذاری یک روز به نام «بندرعباس» گفت: اگر شهروندان هویت واقعی خود را از دست بدهند، حس تعلق خاطری به شهرشان نخواهند داشت و در نتیجه سطح مشارکت آن‌ها پایین می‌آید.

رضوانی ادامه داد: راه اندازی مرکز اسناد تاریخی بندرعباس با هدف هویت بخشی به شهر و انتقال آن به مردم انجام شد، تا مردم به شهر خود تعلق خاطر داشته باشند که نتیجه آن مشارکت مردم در برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر خواهد بود. معتقد هستیم هرگاه مردم به شهر خود تعلق خاطر پیدا کنند، کمتر شاهد تخریب اموال عمومی در سطح شهر خواهیم بود.

وی با اشاره برنامه‌های این سازمان تحت عنوان هفته‌های فرهنگی محلات شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: در صورت نامگذاری روزی به نام بندرعباس، برنامه‌های فرهنگی را طبق شرح وظایف این سازمان و شهرداری بندرعباس در محلاتی که امکان ارائه خدمات وجود داشته باشد، برگزار خواهیم کرد تا بتوان هویت شهر را بر اساس محلات شکل دهیم، زیرا هویت بندرعباس برگرفته از هویت محلات شهر است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس اظهار کرد: می‌توان در روز بندرعباس جشنواره‌ای برای محلات مختلف شهر نیز برنامه‌ریزی کرد.

نظر شما