شناسهٔ خبر: 51224142 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

به دلیل عصبانیت گیمرها پست Halo در رددیت موقتا غیر فعال شد

محمدمهدی روح‌الامینی

صاحب‌خبر -

به نظر می‌رسد به دلیل عصبانیت و توهین‌های متعدد برخی از گیمرها به خاطر کمبود محتوای عنوان Halo Infinite، پست رددیت (Reddit) این بازی موقتا غیر فعال شده است.

یک بار دیگر، گیمرهای عصبانی دست به کاری تازه زده‌اند و این بار یک بازی جدید را هدف انتقادهای خود قرار داده‌اند. در حقیقت، پست اصلی عنوان Halo و زیرمجموعه‌های آن در سایت رددیت به دلیل عصبانیت و توهین آمیز بودن اکثر پست‌ها و نظرات پیرامون انتشار بخش چند نفره‌ی بازی Halo Infinite در ماه گذشته، تا روز دوشنبه قفل شده است.

حالت چندنفره‌ی بازی Halo Infinite در تاریخ 15 نوامبر سال جاری به صورت رسمی منتشر شد. این اتفاق یک سورپرایز واقعا خوب بود و افراد زیادی آنلاین شدند و شروع به تجربه‌ی این عنوان کردند و همه چیز بسیار خوب به نظر می‌رسید. با این حال، اگر در طول هفته‌ی گذشته یا قبل‌تر از آن به پست r/Halo (در رددیت) بروید، به نظر می‌رسد که استودیوی 343 اینداستریز بدترین بازی ویدیویی ساخته شده در تاریخ را منتشر کرده است چرا که بسیاری از گیمرها به صورت 24 ساعته در حال اعتراض و ابراز ناراحتی از کیفیت این عنوان هستند.

با این همه، همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، بلافاصله طرفداران پر و پا قرص این سری و گیمرهای عصبانی شروع به توهین و ناسزا گفتن به همدیگر کردند. البته، در ادامه این اعتراض و نارضایتی‌ها بیشتر شد و برخی شروع به ناسزا گفتن به سازندگان این عنوان کردند و پست بازی Halo در رددیت تبدیل به میدان جنگ طرفین شد. در نهایت، آنقدر اوضاع بد شد که دیشب سازندگان Halo تصمیم گرفتند تا کل پست‌های این عنوان در رددیت را تا روز دوشنبه به صورت کامل قفل کنند.

شب گذشته، یکی از مدیران حاضر در این پست گفت:

باید بگویم که این بحث به شدت طولانی شده و کاملا از کنترل خارج شده است.

عصبانیت و نارضایتی شدید افراد حاضر در این پست باعث شده تا افراد نتوانند بحث‌های منطقی و درستی داشته باشند و این دقیقا همان چیزی است که تمام تیم سازندگان این عنوان در تلاش‌اند تا جلوی آن را بگیرند. برخی از کاربران در این پست اعلام کرده‌اند که مورد فحاشی‌های عجیب و حتی تهدید به مرگ قرار گرفته‌اند. ما به‌طور موقت این پست را در حالت قفل قرار می‌دهیم تا مردم بتوانند کمی آرام شوند و بعد از آن بتوانیم دوباره این پست را راه بیاندازیم. در نهایت، این عنوان صرفا یک بازی ویدیویی است و این سطح از نفرت پراکنی کاملا بی دلیل است.

در وقع اگر درست به ماجرا نگاه کنیم، این اتفاق تا حدود زیادی شبیه به یک جوک می‌ماند! تمام این سخنان و حرف‌های توهین‌ آمیز بر سر یک بازی آنلاین رایگان شکل گرفته است و از این نظر واقعا یک رخداد عجیب است!

از زمان انتشار بخش چند نفره‌ی این عنوان تا به حال، افراد زیادی به تجربه‌ی حالت‌های مختلف Halo Infinite نشسته‌اند و بسیاری نیز اوقات بسیار خوبی را گذرانده‌اند و از این عنوان لذت زیادی برده‌اند. البته، بازی مشکلاتی هم دارد و در برخی مواقع با باگ‌های متعددی رو به رو می‌شوید. همچنین، هنوز برخی کمبودها در این عنوان احساس می‌شود و جای نقد دارد، اما بدون شک، یک نقد درست و منصفانه که منجر به پیشرفت و بهبود کیفیت یک بازی شود با توهین و ناسزا گفتن که جز دردسر و اعصاب خوردی نتیجه‌ی دیگری ندارد، فرق دارد.

بازی Halo Infinite

قبل از قفل شدن پست Halo در رددیت، برایان جراد (Brian Jarrad)، مدیر بخش ارتباطات استودیوی 343 اینداستریز، پاسخی طولانی به تمام پیام‌های عصبانی، خواسته‌ها و تهدیدهایی که در آن زمان پست این بازی در رددیت را پر کرده بود، ارسال کرد.

اول از همه، من دوباره تاکید می‌کنم که کاملا ناامیدی‌هایی را که بیشتر مردم و مخاطبین ما ابراز می‌کنند، درک می‌کنم و به طور کلی در بیشتر موارد با آن‌ها موافقم. اگر چه روش‌های خشونت آمیزی را که برخی از گیمرها برای ابراز احساسات خود انتخاب می‌کنند را قبول ندارم و موافق با آن‌ها نیستم.

من را هر طور که می‌خواهید یک شیاد، دروغگو، جنایتکار و یا غیره صدا کنید، اما باید بگویم که من هرگز به این جامعه‌ی قابل احترام از گیمرها دروغ نگفته‌ام و نخواهم گفت. البته، به شخصه نمی‌گویم که اعضای استودیوی 343 اینداستریز قربانی هستند و تقصیری ندارند، بلکه معتقد هستم که ما باید تا حد ممکن کیفیت نهایی اثر را بهبود ببخشیم. این وظیفه‌ی من است که به اینجا بیایم، گوش کنم، رک و پوست کنده حرف‌های مختلف را بشنوم و علی‌رغم اینکه شخصاً از نحوه‌ی بیان بسیاری از افراد حاضر در اینجا معذب هستم، اما مطمئن باشید که ما از حق گیمرها دفاع می‌کنیم. ما این کار را صرف نظر از مثبت یا منفی بودن انتقادات انجام می‌دهیم و همیشه این کار را خواهیم کرد.

به گفته‌ی جراد، به زودی تغییرات بیشتری در نحوه‌ی پیشرفت گیمرها، ماموریت‌های مختلف، بتل پس و موارد دیگر به این عنوان اضافه خواهد شد. وی همچنین اذعان کرد که برخی از تغییرات و ویژگی‌های بزرگ و بسیار درخواستی ممکن است بیشتر از آنچه که برخی دوست دارند طول بکشد، اما از آنجایی که تیم 343 اینداستریز به سختی کار خود را ادامه می‌دهد، می‌توان با اطمینان تمام از کیفیت نهایی اثر صبر کرد. همچنین، وی به مردم یادآوری کرد که Halo Infinite برای مدت طولانی در دسترس خواهد بود و استودیوی سازنده‌ی آن قصد دارد تا ماه‌ها و سال‌های آینده را صرف به‌روزرسانی، بهینه‌سازی و بهبود این عنوان نماید.

هر کس حق دارد نظر خود را داشته باشد. این حق شماست که بازی کنید یا بازی نکنید. من ترجیح می‌دهم افرادی را داشته باشم که آنقدر پرشور باشند که سر ما فریاد بزنند تا اینکه اصلاً کسی اهمیتی ندهد. من فقط از مردم می‌خواهم که لطفاً کمی منطقی باشند، درک کنند که انسان‌هایی در پشت ساخت این بازی هستند که سال‌ها از زندگی خود را صرف تلاش برای کسب بهترین تجربیات می‌کنند و در قضاوت عجله نکنید یا تصور نکنید که کسی به شما و تجربه‌تان اهمیت نمی‌دهد.

مدت کوتاهی پس از انتشار این پیام، پست رددیت Halo قفل شد. در هر حال، باید منتظر ماند و دید که نتیجه چه خواهد شد.

نظر شما همراهان همیشگی گیمفا در این رابطه چیست؟ آیا تا به حال عنوان Halo Infinite را تجربه کرده‌اید یا خیر؟ نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما اشتراک بگذارید.

🏻
🏻
Ubisoft,EA,Rockstar,Tell Tale BadBoy-17 Communist Starman Alireza @alistar Kuros sefirot2011 Tlou part 2 game of the century آرین Bookerneverdies Dayan DARKSIREN H.SONY مرد ریش دار نامرئی mono کاپتان استخونی Sina Morgan 1100 Ali Hassan nejad more

نظر شما