شناسهٔ خبر: 51224071 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

عمل زیبایی اپی کانتال (درشت کردن چشم)

صاحب‌خبر -

عمل زیبایی اپی کانتال را در اصطلاحی دیگر درشت کردن چشم می نامند که در عصر امروز محبوبیت خوبی را در بین عموم پیدا کرده است. در این روش زیبایی جراح گوشه چشم را تغییر می دهد و در صورتی که فرد به افتادگی پلک مبتلا باشد، آن را درمان می نماید. این عمل زیبایی سبب می گردد که چشم ها به روشی دائمی بزرگ تر از سایز طبیعی دیده شوند و دیگر آثار خستگی و خواب آلودگی در فرد مشاهده نمی شود. به طور کلی این عمل در افراد دارای چشم بادامی و ریز بسیار طرفدار دارد و افراد کاندید در این نوع عمل از آسیای شرقی و یا کره می باشند.

عمل زیبایی اپی کانتال چیست

آشنایی با عمل زیبایی اپی کانتال

به طور کلی به لایه های برآمده و چین خورده در بخش درونی چشم اپی کانتوس و یا چین اپی کانتال می گویند که در طی انجام این عمل جراحی، این چین خوردگی ها حذف می شوند. همان طور که می دانید افراد متعلق به آسیای شرقی از چشمانی با حالت افتاده و پفی برخودار می باشند که با انجام این عمل می توانند حالتی زیباتر به چشمان خود ببخشند. گفتنی است که چین خوردگی چشمان قوم مغول کاملا با مواردی که گفته شد فرق می کند و چربی های موجود در اطراف چشم این دسته از افراد، در کوچک نشان دادن سایز چشم تاثیر موثری را قائل می شوند.

قابل به ذکر است که چین خوردگی های اپی کانتال، قسمتی از پوست پلک به شمار می آیند که گوشه داخلی چشم را در مواردی نادر با اختلال مواجه می کند و از این رو ظاهری خواب آلود و کسل به چهره فرد القا می شود.

  • نکاتی که باید در این دوران به یاد داشته باشید

گفتنی است که دوران نقاهت عمل زیبایی اپی کانتال بسیار کوتاه تر از دیگر عمل های زیبایی می باشد و تنها در این دوران بایستی نکاتی را در قبل و بعد عمل به یاد داشته باشید تا از بروز هر گونه خطر و عوارض پیشگیری شود. برای رسیدن به نتیجه مطلوب بایستی به پزشک معالج خود اطمینان کنید و اجازه دهید که با گذشت زمان و رعایت نکات منحصر به نتیجه مورد نظر خود دست پیدا کنید.

  1. به طور کلی علائمی به مانند درد و سوزش، پف، کبودی، تاری در دید و دوبینی کاملا طبیعی است و به مرور زمان درمان خواهد شد.
  2. پس از گذشت ۲ روز به کلینیک مراجعه کنید تا پانسمان چشم برداشته شود و معالجاتی از چشم صورت پذیرد.
  3. قابل به ذکر است که پس از گذشت ۱۰ روز برای کشیدن بخیه باید به کلینیک مراجعه کنید و توجه داشته باشید که در این عمل نمی توان از بخیه جذبی استفاده کرد، چرا که مراحل پیوند را طولانی و پوست را شل می کند.
  4. برای از بین بردن کبودی و ورم بایستی سر خود را بالا نگه دارید و در این دوران از بالشت نرم و مرتفع تر استفاده نمایید تا در این دوران سر شما از زمین فاصله خوبی داشته باشد و از تجمع خون در سر جلوگیری شود.
  5. برای درمان کبودی و ورم در طی مدت زمان کوتاه تری می توانید از کیسه آب سرد استفاده نمایید و توجه داشته باشید که در این دوران نباید یخ را به طور مستقیم بر روی پوست خود قرار دهید.

چگونگی عمل زیبایی اپی کانتال



  • مراقبت های پس از عمل

  1. پس از اعمال ۳ روز کمپزس آب سرد می توانید مابقی روز ها را از کمپرس آب گرم نیز استفاده نمایید.
  2. برای کم شدن درد از مسکن ها تجویز شده استفاده نمایید که در این رابطه ممکن است به استفاده از آنتی بیوتیک و قطر های چشمی برای پیشگیری از بروز علائم خشکی چشم استفاده نمایید.
  3. قبل از گذشت ۳ روز نمی توانید به حمام بروید و پس از طی مدت زمان مشخص شده می توانید پوست خود را با آب تماس دهید.
  4. از دست زدن به بخیه ها و دست کشیدن به روی پلک و چشم به شدت پرهیز نمایید.
  5. پس از گذشت مدت زمان ۳ الی ۵ روز می توانید به مانند روز های قبل از جراحی به انجام فعالیت های عادی روزانه خود بپردازید.
  6. بایستی تا چندین هفته از جابه جایی اجسام سنگین بپرهیزید.
  7. برای از بین رفتن علائم پس از جراحی و ورم بایستی ۲ الی ۴ هفته صبر نمایید.
  8. از بین رفتن جای زخم چشم به طور کامل نیز به زمانی در حدود ۶ ماه نیاز پیدا خواهید کرد و پس از آن می توانید از پماد های تجویز شده تحت نظر پزشک استفاده نمایید.
  • عواقبی که امکان دارد برای فرد پیش بیاید

در شرایطی که فرد برای انجام عمل خود از پزشک ماهر در این زمینه کمک نگیرد، و یا نسبت به نکاتی که پزشکان نسبت به آن  تاکید دارند بی اهمیتی باشد، به عوارضی از جمله موارد گفته شده در اداه مطلب مبتلا می شود.

علت انجام عمل زیبایی اپی کانتال چیست

  1. عدم تقارن چشم ها با یکدیگر و احتیاج به درمان های ترمیمی
  2. ایجاد چین های غیر طبیعی و بزرگ بر روی پلک
  3. عدم درمان اسکار های برجای مانده از بخیه
  4. ایجاد هماتوم و یا در اصطلاحی دیگر خون مردگی
  5. احتمال بروز حساسیت به دارو های تزریق شده و بی حسی اعمال شده در اطراف چشم
  6. ایجاد عفونت در نواحی برش یافته و ایجاد زخم های متعدد

نظر شما