شناسهٔ خبر: 51222279 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

طرز تهیه کوکی ولنتاین قلبی طرز تهیه کوکی ولنتاین قلبی با تزیین رویال آیسینگ

صاحب‌خبر -

طرز تهیه کوکی ولنتاین قلبی با تزیین رویال آیسینگ


طرز تهیه شیرینی کوکی قلبی ولنتاین

اگر به دنبال درست کردن شیرینی ولنتاین خاص و خوشمزه هستید بهتر است کوکی قلبی درست کنید. روز ولنتاین یک فرصت عالی برای درست کردن کوکی به شکل قلب و هدیه دادن آن به عنوان کادو ولنتاین، است. در طرز تهیه شیرینی کوکی قلبی برای ولنتاین، از مواد ساده‌ای استفاده می‌شود و درست کردن آن هم بسیار راحت است. اصلا بابت خراب شدن این شیرینی‌ها نگران نباشید. ما در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه کوکی ولنتاین قلبی و طرز تهیه رویال آیسینگ برای کوکی را با همه فوت‌ و فن‌‌های پخت و تزیین این بیسکویت ولنتاینی خوشمزه به شما یاد می‌دهیم.


 برای اطلاع از سایر مطالب مرتبط با آموزش آشپزی کلیک کنید.

 


طرز تهیه شیرینی کوکی قلبی ولنتاین

 

شیرینی کوکی قلبی ولنتاین

 

مواد لازم برای طرز تهیه کوکی ولنتاین قلبی

 

کره (نرم شده): ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شکر سفید یا پودر قند: ۱ و ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

تخم مرغ: ۲ عدد

آرد سفید: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

بیکینگ پودر: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

پوست لیمو ترش: ۱ قاشق غذاخوری (در صورت دلخواه)

 

اطلاع از آخرین مطالب جذاب و پرطرفدار

عضویت در خبرنامه


 

مواد لازم برای تهیه رویال آیسینگ روی شیرینی

 

سفیده تخم مرغ: ۲ عدد

پودر قند الک شده: ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

آب لیمو ترش (اختیاری): ۱ قاشق چای‌خوری

رنگ خوراکی قرمز: به مقدار لازم

 

 

مراحل طرز تهیه کوکی قلبی ولنتاین

 

مراحل طرز تهیه کوکی ولنتاین


 

با این میزان مواد می‌توانید ۲۴ عدد شیرینی کوکی ولنتاین قلبی برای روز عشق درست کنید. برای آماده‌سازی مواد این کوکی قلبی حدود ۳۰ دقیقه زمان نیاز است. خمیر کوکی را بعد از تهیه، باید تقریبا ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و خودش را بگیرد. اما شیرینی‌ها به راحتی و در حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بعد در فر می‌پزند. البته زمان پخت در فرهای مختلف کمی متفاوت است و وقتی قسمت زیر کوکی‌ها پختند، می‌توانید آن‌ها را از فر خارج کنید.

 

 

مرحله اول: برای درست کردن خمیر کوکی کره، شکر، آرد و تخم مرغ را مخلوط کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی کوکی قلبی مخصوص ولنتاین، شکر و کره‌ را در یک کاسه بزرگ بریزید و با همزن به خوبی مخلوط کنید. مواد را تا حدی بزنید که بافت پفکی بگیرد و رنگ آن روشن شود. سپس پوست لیموترش را رنده و به کره اضافه کنید. دوباره مواد را با همزن ترکیب کنید.

 

سپس تخم مرغ‌ها را یکی یکی و با فاصله به مواد اضافه کنید و هر بار مواد را با همزن بزنید. آرد و بیکینگ پودر را دو بار الک کنید. آن‌ها را به تدریج و ۳ تا ۴ مرحله به مواد اضافه کنید. دوباره همه مواد را با هم مخلوط کنید تا مایه خمیر یکدستی شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه سوپ مرغ به 2 روش با رب یا خامه و نکات طلایی پخت

 

 

مرحله دوم: خمیر کوکی را ورز دهید و استراحت بدهید

 

در این مرحله با دست خمیر را کمی ورز دهید تا کاملا یکدست شود ولی به روغن نیفتد. خمیر را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و برای ۲ ساعت در یخچال بگذارید. در این فاصله فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد روشن کنید و داخل دو سینی بزرگ کاغذ روغنی قرار دهید. اگر کاغذ روغنی در دسترس نداشتید، کف سینی فر را چرب کنید. بعد از استراحت کردن خمیر، آن را خارج کنید و روی سطح کارتان را آرد پاشی کنید. خمیر را روی آن بگذارید.

 

 

مرحله سوم: کوکی‌ها را در فر بپزید

 

مقداری از خمیر را با ضخامت کم روی سطح تخته با وردنه پهن کنید. سپس با استفاده از قالب‌های قلبی خمیر را به شکل قلب برش دهید. قالب‌های قلب را با کمک یک کفگیر به آرامی از روی سطح جدا کنید و روی کاغذ روغنی و در سینی فر قرار دهید. بعد از آماده شدن همه کوکی‌ها، آن‌ها را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید تا کمی طلایی شوند.

 

بعد از اینکه همه کوکی‌ها پختند، آن‌ها را روی یک توری قرار دهید تا به مدت ۱۵ دقیقه کاملا خنک شوند. در این فاصله مواد رویال آیسینگ را تهیه کنید.

 

 

مرحله چهارم: رویال آیسینگ را درست کنید

 

در طرز تهیه رویال آیسینگ، ابتدا باید سفیده تخم مرغ را با کمک همزن آن‌قدر بزنید تا کف کند. سپس پودر قند را قاشق قاشق به آن اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر قاشق شکر، مواد را با همزن بزنید تا مواد کاملا ترکیب شوند. برای اینکه مواد رویال آیسینگ شما کمی رقیق‌تر شود، می‌توانید از کمی لیموترش استفاده کنید. آیسینگ شما آماده است.

 

 

مرحله پنجم: به رویال آیسینگ رنگ خوراکی اضافه کنید

 

رویال آیسینگ را داخل ۲ یا ۳ کاسه جدا بریزید. یکی از کاسه‌ها را سفید بگذارید. در ظرف دیگر، چند قطره رنگ قرمز بریزید و مواد را خوب هم بزنید تا کاملا رنگ بگیرد و پررنگ شود. در یک کاسه هم می‌توانید مقدار کمتری رنگ قرمز بریزید تا صورتی کمرنگ شود. سپس یک حوله مرطوب روی کاسه‌ها بگذارید یا درب ظرف را ببندید تا مواد خشک نشوند.

 

 

 مرحله ششم: کوکی‌ها را با رویال آیسینگ تزیین کنید

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه شیرینی کوکی ولنتاین قلبی، هر رنگ از مواد رویال آیسینگ را داخل یک کیسه مخصوص خامه کشی بریزید. برای پوشش کوکی‌ها ابتدا باید دور کوکی یک قلب بکشید و سپس داخل آن را پر کنید.

 

می‌توانید ابتدا یک لایه قرمز روی شیرینی‌ها بکشید و بعد از اینکه کمی خشک شد، با رنگ سفید روی آن هر چیزی که دوست دارید، بنویسید یا به آن طرح دهید. بعد از اتمام طراحی شیرینی‌ها، برای چند ساعت آن‌ها را به حال خود رها کنید تا رویال آیسینگ کاملا سفت شود. سپس کوکی‌ها را بسته‌بندی یا داخل ظرف مناسب سرو کنید.

حتما بخوانید  22 خواص و مضرات آب هویج و بهترین زمان مصرف آن

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکی انار با رویال آیسینگ

 

 

فوت و فن‌ های طرز تهیه شیرینی کوکی قلبی ولنتاین

 

فوت و فن‌ های طرز تهیه شیرینی کوکی قلبی ولنتاین

 

*قبل از پخت شیرینی کوکی، مواد لازم را از نیم ساعت جلوتر، در خارج از یخچال قرار دهید تا هم دما با محیط شوند.

 

*کره را به روش بن‌ماری ذوب نکنید. این کار باعث می‌شود تردی کوکی از بین برود.

 

*از ورز دادن بیش از حد خمیر کوکی خودداری کنید. این کار باعث سفت و خشک شدن کوکی‌ها بعد از پخت می‌شود. نباید روغن خمیر خارج شود.

 

*اگر بعد از پخت، روی کوکی‌ها هنوز کمی نرم بود ولی قسمت زیر آن پخته بود، شیرینی‌ها را از فر خارج کنید. چون بعد از اینکه شیرینی‌ها سرد شدند و از دما افتادند، این بافت سفت‌تر می‌شود. سعی کنید زیاد شیرینی‌‌ها را در فر نگذارید تا بعد از سرد شدن، خشک و شکننده نشوند.

 

*برای جدا کردن کوکی‌ها از کاغذ روغنی، اجازه دهید کاملا کوکی‌ها از دما بیفتند. سپس به آرامی‌ آن‌ها را جدا کنید. می‌توانید پشت کاغذ روغنی را پارچه نمدار بکشید تا کاغذ از شیرینی‌ها راحت‌تر جدا شود.

 

*بعد از این‌که رویال آیسینگ را آماده کردید و در ظرف ریختید، حتما روی آن را بپوشانید تا خشک نشود. به خاطر استفاده از سفیده تخم مرغ در طرز تهیه رویال آیسینگ، این مایع خیلی زود می‌بندد و غیر قابل استفاده خواهد شد.

 

*به جای اینکه دور کوکی‌ها را قالب بگذارید و بعد مواد آیسینگ را بریزید، می‌توانید کوکی‌ها را روی توری فلزی بگذارید و شروع به طرح زدن روی کوکی‌ها کنید. زیر توری را کاغذ یا پلاستیک بگذارید تا اگر مواد آیسینگ نشت کرد، سطح زیر کوکی‌ها کثیف نشود. تا زمان خشک نشدن آیسینگ، کوکی‌ها را از روی توری برندارید.

نظر شما