شناسهٔ خبر: 51222248 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

40 درصد مدارس ابتدایی چهارمحال و بختیاری فاقد کتابخانه هستند/ سرانه کتاب به ازای هر دانش‌آموز 7 جلد است

معاون پرورشی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: 60 درصد مدارس ابتدایی و 70 درصد مدارس متوسطه استان دارای کتابخانه هستند.

صاحب‌خبر -

رهدار براتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: حدود ۷۰ درصد مدارس متوسطه اول و دوم و ۶۰ درصد مدارس ابتدایی استان دارای کتابخانه مدرسه‌ای و کلاسی هستند که در بعضی مدارس کلاس یا قفسه‌ای به کتابخانه اختصاص یافته است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: به طور کلی سرانه کتاب به ازای دانش‌آموزان استان ۷ جلد است و ۴.۵ درصد  دانش‌آموزان استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

وی عنوان کرد: طرح «وجین» در مدارس استان اجرا می‌شود که هدف از این طرح بروز کردن کتابخانه‌های استان است و در هفته کتاب سال جاری تعداد زیادی کتاب به کتابخانه‌های استان اهدا شد.

براتی خاطرنشان کرد: ثبت اطلاعات کتابخانه‌های مدارس در سال جاری در سامانه‌ای انجام می‌شود که تعداد کتب، فضا و مساحت اختصاص یافته و تعداد کتاب‌ها ثبت می‌شوند تا آمار دقیقی از کتابخانه‌ها و بروزرسانی آن‌ها در دسترس باشد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: رتبه اول جشنواره دانایی توانایی بر حسب میزان مشارکت دانش‌آموزان به نسبت جمعیت دانش‌آموزی در سال ۹۸-۹۹ را استان ما کسب کرده است.

وی توضیح داد: اجرای طرح ملی ۵۰ هزار نمایشگاه در کشور در استان اجرا می‌شود و سال گذشته تعداد زیادی کتب صوتی بارگذاری شد.

براتی اضافه کرد: در بخش اولین جشنواره معلمین مولف نیز ۱۵ رتبه برتر کشوری کسب کرده‌ایم و در بخش اهدا کتاب در حال رایزنی برای اهدای تعداد زیادی کتاب برای راه‌اندازی کارناوال کتاب هستیم.

انتهای پیام/68032

نظر شما