شناسهٔ خبر: 51221968 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

ردپای کمپانی‌های حوزه فناوری در عرصه‌های هنری

قهرمانی با داریا همراه پایتخت

اگر در روزهای اخیر گذرتان به سینما خورده باشد احتمالا آخرین ساخته اصغر فرهادی را دیده‌اید. «قهرمان» که این روزها با حمایت مالی شرکت «داریا همراه پایتخت» به روی پرده رفته است .

صاحب‌خبر -
 
 
پیش از این نیز در فستیوال‌های داخلی و خارجی، مانند اسکار یا جشن حافظ، خوش درخشیده توانسته جایگاه خوبی را هم در جدول‌های فروش سینما به دست آورد. اما سوالی که پیش می‌آید کمی بیشتر از پرده‌های سینما به پشت این پرده ربط دارد: داریا همراه پایتخت چه شرکتی است و چرا از فیلم قهرمان حمایت مالی می‌کند؟

وقتی اسم «داریا همراه پایتخت» را پیش از پخش فیلم «قهرمان» دیدیم این سوال برایمان پیش آمد که این شرکت در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کند و چرا اسپانسر این فیلم شده است؟ رد پای این اسم را دنبال کردیم به جایی جز حوزه فناوری و تکنولوژی نرسیدیم. داریا همراه پایتخت که در بازار پر از تحریم و محدودیت گوشی‌های موبایل ایران، وارد کننده رسمی گوشی‌های موبایل و تبلت سامسونگ است، این بار قدمی متفاوت برداشته و نام خود را وارد حوزه هنر کرده است. با جست و  جوی نام داریا متوجه می‌شوید که فعالیت‌های حمایتی این شرکت تنها به  حوزه هنر محدود نمی‌شود بلکه نام آن در حوزه ورزش، به خصوص عرصه بسکتبال، هم به چشم می‌خورد.

داریا از سال ۱۳۹۷ و با هدف ارائه محصولات اصل و با کیفیت به هموطنان خود، در ایران شروع به کار کرد. این کمپانی که حالا وارد کننده رسمی گوشی‌های موبایل و تبلت‌های سامسونگ است به تازگی شروع به حمایت مالی از فعالیت‌های هنری و ورزشی کرده است.

حمایت مالی کمپانی‌های بزرگ از فعالیت‌های هنری و ورزشی شاید کاری عادی در سراسر جهان باشد اما در ایران این موضوع به تازگی اتفاق افتاده و شاید حتی نقدهایی هم از آن شنیده شود. این که یک شرکت فعال در حوزه فناوری تصمیم می‌گیرد تا قدم در زمینی متفاوت بگذارد و عرصه‌های هنر یا ورزش را حمایت کند، می‌تواند گامی مثبت و اثربخش باشد. حمایت مالی کمپانی‌هایی مثل داریا همراه پایتخت خون تازه‌ای در رگ‌های ورزش و هنر جاری می‌کند، کیفیت فعالیت‌های هنری و ورزشی را بالا می‌برد و حتی می‌تواند اقدامی  اثربخش در راستای فرهنگ‌سازی  باشد. شاخه‌های مختلف هنری با حمایت مالی و معنوی این کمپانی‌ها توانایی بهتری برای نشان دادن خود به جامعه خواهند داشت و اثر هنر و ورزش را در جامعه پررنگ‌تر خواهند کرد.

حمایت از فیلمی مانند قهرمان و کمک به اکران آن، علاوه بر همه مزیت‌هایی که دارد، نام یک کمپانی ایرانی را هم‌ردیف با کمپانی‌های جهانی قرار می‌دهد. تا امروز شرکت‌هایی مانند آمازون، ممنتو پیکچرز و لاکی رد از فیلم قهرمان در کشورهای مختلف جهان حمایت کرده‌اند و حالا نام داریا همراه پایتخت، در اخبار جهانی، کنار نام این کمپانی‌ها قرار گرفته است.

چنین فعالیت‌هایی برای شرکت‌های حوزه فناوری می‌تواند باعث پیوند هرچه بیشتر فناوری با عرصه‌های مهمی مثل فرهنگ و هنر باشد و به این وسیله به تحولات بطن جامعه  نزدیک‌تر شود.

نظر شما