شناسهٔ خبر: 51221756 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نشت یابی شبکه گازِ استان اصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: ۳۵ هزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه گاز طی ۱۰ ماه در سطح استان نشت یابی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید مصطفی علوی مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: عملیات نشت یابی شبکه و تاسیسات گازرسانی ۲۲ شهرستان استان از اول مرداد ماه سال جاری آغاز که طی آن ۲۵ هزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه، ۶۸۳ هزار علمک، ۱۱۹ ایستگاه CGS و CGS/TBS، ۳۰۹ ایستگاه TBS و ۱۴۳۷ ایستگاه MS/MRS نشت یابی گردید.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مدونی برای شناسایی و رفع نشتی‌ها توسط واحد بازرسی فنی تدوین شده که تحقق این اهداف می‌تواند زمینه ساز ارائه خدمات بدون حادثه باشد گفت: نشت یابی ۱۰ هزار کیلومتر شبکه و بیش از ۳۸۸ هزار علمک موجود در شهرستان اصفهان نیز از اول بهمن ماه سال گذشته آغاز و به صورت کامل انجام شده است.

این مقام مسئول گفت: همچنین نشت یابی تمامی ایستگاه‌های تقلیل فشار مناطق شش گانه شهرستان اصفهان شامل؛ ۲۰ ایستگاه CGS و CGS/TBS، ۱۲۲ ایستگاه TBS، ۳۹۰ ایستگاه MRS/ MS، پایان پذیرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با تاکید بر اهمیت و حساسیت نشت یابی در جهت جلوگیری از هدر رفت منابع انرژی گفت: نشت گاز پدیده خطرناکی است که همواره امکان بروز آن در مسیر خطوط لوله، ایستگاه‌ها و ... وجود دارد.

علوی، گفت: در راستای بهره برداری ایمن، شناسایی و کنترل خطرات و ریسک‌ها، اجتناب از بروز حوادث و همچنین تطابق هر چه بیشتر امور و فعالیت‌ها با استاندارد و دستورالعمل‌های شرکت ملی گاز ایران نیز بازرسی‌هایی برنامه ریزی شده از پروژه‌های در حال اجرا، ایستگاه‌های تقلیل فشار و سیستم حفاظت کاتدی صورت می‌پذیرد.

وی، با اشاره به اینکه عواملی از قبیل خوردگی داخلی و خارجی، تغییر بستر خاک و حوادث غیر مترقبه همچون زلزله و آب بردگی و. اغلب منجر به ایجاد نشتی در خطوط لوله می‌گردد، گفت: با توجه به وقوع زلزله در شهر پادنا از توابع شهرستان سمیرم و نیز پدید فرو نشست زمین در شهر دامنه از توابع فریدن، تمامی شبکه‌ها و تاسیسات گازرسانی این مناطق مجدد مورد نشت یابی قرار گرفت با این توضیح که نشت یابی شبکه گازرسانی مناطق مذکور هر سه ماه یکبار در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، گفت: جهت تحقق گازرسانی پایدار و ایمن، علاوه بر نشت یابی روزانه، ثبت گزارش روزانه و ماهیانه موارد ناایمن شامل؛ علمک معلق، حوضچه شیر بدون در پوش، علمک تصادفی، سرقت گاز، نصب توری و..) نیز در اسرع وقت به واحد‌های بهره برداری و HSE گزارش و رفع عیب می‌شود.

انتهای پیام/ی

برچسب‌ها:

نظر شما