شناسهٔ خبر: 51221687 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خبرداد ؛

اجرای طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم خراسان شمالی

حسین فرخنده گفت : طرح رایگان هنر با هدف توسعه اقتصاد هنر و کسب و کار‌های فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حسین فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: این طرح با هدف توسعه اقتصاداجرای طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم خراسان شمالی هنر و کسب و کار‌های فرهنگی و هنری و صیانت از هنر‌های ملی، بومی و محلی، طرح آموزش رایگان رشته‌های مختلف هنری در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید 

حسین فرخنده گفت: همه برنامه‌های مرتبط با طرح بدون دریافت هزینه و کاملاً رایگان است و در شهر‌ها و روستا‌های خارج از مرکز استان اجرا خواهد شد.

او  گفت: در این طرح هم از ظرفیت مدرسان استان و هم اساتید برجسته هنری کشور برای آموزش رایگان به متقاضیان و علاقه‌مندان به هنر در مناطق محروم بکارگیری می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این که برنامه آموزشی بر اساس نوع رشته و تعداد متقاضی به صورت حضوری و یا آموزش از راه دور (آنلاین) خواهد بود اضافه کرد: جاماندگان از ادامه تحصیل در دوره متوسطه با شرکت در این دوره‌ها و پس از کسب مهارت لازم می‌توانند در آزمون‌های ادواری ثبت نام و شرکت نموده و در صورت قبولی، گواهینامه مهارتی دریافت نمایند و جهت اخذ دیپلم کار و دانش به وزارت آموزش و پرورش ارائه نمایند.

فرخنده افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی از نیمه دوم آذرماه در استان آغاز خواهد شد و برای همه شرکت‌کنندگان در پایان دوره گواهی شرکت صادر می‌شود. این طرح در نخستین اقدام، در استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی سیستان و بلوچستان، بوشهر، آذربایجان غربی، جنوب کرمان، هرمزگان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و لرستان اجرا می‌شود

علاقه‌مندان در مناطق محروم، کمتر توسعه‌یافته و مرزی می‌توانند با مراجعه به سامانه amoozesh.azmoonehonar.ir نسبت به ثبت‌نام در یکی از رشته‌های پیشنهادی اقدام کنند.

انتهای پیام/ه 

نظر شما