شناسهٔ خبر: 51220463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پرونده‌ها در دادگاه‌های گلستان زودتر از میانگین کشوری مختومه می‌شود

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه یکی از مصادیق تحقق عدالت کم کردن زمان رسیدگی پرونده‌هاست، گفت: در دادگاه‌های استان هم با تلاش قضات، پرونده‌ها زودتر از میانگین کشوری رسیدگی و مختومه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حیدر آسیابی امروز در جلسه شورای معاونین دادگستری استان با اشاره به اینکه بهبود زمان رسیدگی پرونده‌ها در مراجع قضایی گلستان گفت: میانگین رسیدگی پرونده‌ها یعنی از زمان ثبت پرونده تا زمان مختومه شدن آن در شعب دادیاری استان ۳۸ روز و بازپرسی ۵۲ روز  است در حالیکه میانگین کشوری این عدد به ترتیب ۵۷ و ۷۳ روز است.

وی تصریح کرد: دادسرا خط مقدم رسیدگی پرونده‌هاست و بیشتر شدن سرعت رسیدگی در شعب آن  بر کاهش فرآیند رسیدگی‌ها در دستگاه قضایی اثرگذار است.

آسیابی با بیان اینکه یکی از مصادیق تحقق عدالت کم کردن زمان رسیدگی پرونده‌هاست و سرعت زمان رسیدگی پرونده‌ها در مراجع قضایی گلستان از میانگین کشوری بالاتر رفت،گفت: در دادگاه‌های استان هم با تلاش قضات، پرونده‌ها زودتر از میانگین کشوری رسیدگی و مختومه می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان بر استفاده از ظرفیت‌های قانون برای کاستن از اثر اجتماعی برخی آرا تاکید کرد و گفت: قضات پیامدهای اجتماعی آرایی که صادر می‌کنند مدنظر قرار دهند و تا می‌توانند از ظرفیت‌های قانون برای کاهش جمعیت کیفری استان استفاده کنند.

آسیابی افزود: روسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها هم با کمک قضات با تجربه، پرونده‌های مسن  را بازخوانی و برای مختومه کردن این پرونده‌ها مشارکت کردند .
وی افزود: در ادامه برنامه های سال گذشته ، امسال هم با تلاش مضاعف همکاران و برنامه‌ریزی‌های انجام شده ، برای سرعت‌بخشی و کیفیت رسیدگی پرونده‌ها در محاکم و دادسراها تلاش می‌کنیم.

نظر شما