شناسهٔ خبر: 51216240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل آبفا کرمانشاه:

۵ تصفیه‌ خانه فاضلاب در کرمانشاه در دست ساخت است

کرمانشاه- مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: پنج تصفیه ‌خانه فاضلاب در استان کرمانشاه در دست ساخت است.

صاحب‌خبر -

علیرضا کاکاوند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به نیاز استان کرمانشاه برای تأمین تصفیه خانه‌های فاضلاب عملیات ساخت پنج تصفیه خانه در حال اجرا است.

وی افزود: در حال‌حاضر تصفیه خانه شهر کرند یکی از پنج پروژه‌ای است که از اواسط سال ۹۸ کار آن آغاز شده و ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: تصفیه خانه شهر کرند با فرآیند لجن فعال و هوادهی ممتد و قابلیت هضم نیتروژن برای جمعیتی در حدود ۱۴ هزار نفر طراحی شده و ۲ هزار و ۲۰۰ متر مکعب آب را در شبانه روز تصفیه می‌کند.

کاکاوند بیان کرد: از دیگر تصفیه خانه‌های در حال ساخت پروژه تصفیه خانه شهر تازه‌آباد است که ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: پروژه تصفیه خانه شهر تازه‌آباد در اسفند ماه سال ۹۹ تحویل زمین شد و از ابتدای سال ۱۴۰۰ عملیات اجرایی آن آغاز شده و این تصفیه خانه برای جمعیتی حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر و دبی یک‌هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه طراحی شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: تصفیه خانه فاضلاب روانسر ۵۴ درصد، جوانرود ۵۹ درصد و سرمست ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کاکاوند گفت: پروژه تصفیه‌خانه شهرهای سنقر و کلیایی و صحنه با پیشرفت فیزیکی ۱۳ و ۳۶ درصدی در سال ۱۳۹۸ کلنگ زنی شد که در صورت تأمین اعتبار لازم در سال ۱۴۰۲ وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

نظر شما