شناسهٔ خبر: 51215597 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

عضو شورای وحدت اصولگرایان

ضرورتی برای ادغام شورای وحدت و شورای ائتلاف نیست

عضو شورای وحدت اصولگرایان گفت: نباید اصرار داشت شورای وحدت و شورای ائتلاف یک جا باشند زیرا این تکثر در عین وحدت است، یعنی در عین حال که از یک خانواده و اردوگاه و جبهه انقلاب هستیم اما در رقابت‌های انتخاباتی در یک مسیر در حال رقابت هستیم و ضرورتی نیست که یکی شویم.

صاحب‌خبر -

«مرتضی طلایی»، عضو شورای وحدت اصولگرایان، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با فعالیت احزاب قبل و بعد از انتخابات‌ها گفت: این یک واقعیت تلخ است که باید پذیرفت جریان‌های سیاسی چه به صورت انفرادی به عنوان احزاب و جمعیت‌ها و چه به صورت ائتلافی به عنوان شورای ائتلاف و شورای وحدت، فقط در فصل انتخابات فعالیت دارند و برای بعد از آن هیچ تعهدی به افکار عمومی نداده‌اند و هیچ نوع حرکتی که نشان دهنده پویایی و مسئولیت پذیری و پاسخ‌گویی این جریان‌ها درباره تعهدات‌شان باشد را شاهد نیستیم. این درباره همه جریان‌ها صدق می‌کند، هم جریان‌های حزبی و هم تشکیلاتی که جبهه یا شورایی را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: به نظر من به شورای وحدت، که عملا به نوعی به اهداف خود دست پیدا کرده، نمی‌توان نقدی کرد زیرا در انتخابات ریاست جمهوری از انتخابات حمایت کرد و امروز وضعیت دولت مشخص و به سمت جلو در حال حرکت است.

طلایی ادامه داد: دوستان در شورای ائتلاف به طور طبیعی و از نگاه من باید فعال‌تر شوند و حتی در موضوع مجلس هم همین نقد را دارم که ای کاش شورای ائتلاف هم در موضوعاتی مانند برخوردی که توسط نماینده مجلس با نماینده قانون صورت گرفت یا بحث مربوط به شبکه‌های اجتماعی و یا موارد مشابهی که در مجلس بوده، به‌صورت شفاف و روشن مواضع خود را بیان می‌کرد که آیا امروز شورای ائتلاف نسبت به عملکرد مجلسی که از آن حمایت کرده و مدعی است اکثریت نمایندگان مجلس تحت حمایتش بوده‌، مواضعش چیست یا مواضع شورای ائتلاف درباره طرح شفافیت چیست؟ متاسفانه این شرایط امروز وجود ندارد و اشکالی است که به فعالیت‌های تشکیلاتی ما در کشور وارد است و از قدیم الایام تا کنون وجود دارد.

عضو شورای وحدت اصولگرایان، در مورد ادغام یا به هم پیوستن سیاسی شورای وحدت و ائتلاف با توجه به رویکرد تقریبا یکسان آنها گفت: این دو مجموعه چندان جدا از هم نیستند و نیروهای آنها در یک سبد قرار دارند، امروز وقتی به آنها نگاه می‌کنیم باید از شورای وحدت قدردانی کنیم که در انتخابات به‌رغم همه حواشی، که برای آن‌ها به وجود ‌آوردند، حضور فعالی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: اگر شرایط شکلی به غیر از این بود در انتخابات ریاست جمهوری و یا شوراها به جز شورای ائتلاف چه جریان فعال دیگری را داشتیم که ایجاد رقابت کند؟ در واقع حضور شورای وحدت زمینه رقابتی را بین نیروهای انقلابی ایجاد کرد.

طلایی درباره تفاوت شورای وحدت و شورای ائتلاف گفت: تفاوت زیادی وجود ندارد ولی حمایت‌ها متفاوت بود ولی همه طرفدار انقلاب بودند. شورای ائتلاف در مبحث ریاست جمهوری مواضع متفاوتی را با شورای وحدت برگزید و شورای وحدت به صورت صریح و شفاف از اول حمایت از آقای رئیسی را جزو مواضع خود مطرح کرد اما شورای ائتلاف مواضع روشنی نداشت و نظر آن غیر از این بود؛ بنابر این شخصیتی که شورای ائتلاف از آن حمایت می‌کرد با شخصیتی که شورای وحدت از آن حمایت می‌کرد، با این که هر دو شخصیت انقلابی بودند، اما تفاوت داشت و این یک رقابت سالم بین نیروهای انقلابی است.

عضو شورای وحدت در پایان تاکید کرد: نباید اصرار داشت همه یک جا باشند زیرا این تکثر در عین وحدت است، یعنی در عین حال که از یک خانواده و اردوگاه و جبهه انقلاب هستیم اما در رقابت‌های انتخاباتی در یک مسیر در حال رقابت هستیم و ضرورتی نیست که یکی شوند.

انتهای پیام// 4

بیشتر بخوانید:

نظر شما