شناسهٔ خبر: 51215475 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مسلمان کنگره آمریکا: سناتور مک کارتی یک بزدل است

تهران- ایرنا- ایلهان عمر نماینده مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت مینه سوتا با انتقاد از مواضع سکوت کوین مک کارتی رهبر اقلیت جمهوری خواهان در برابر اظهارات اسلام هراسانه نمایندگان، وی را دروغگو و بزدل خطاب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از گاردین، ایلهان عمر روز یکشنبه در رابطه با امتناع مک کارتی رهبر جمهوری خواه مجلس نمایندگان از محکوم نکردن اظهارات لورن بوبرت نماینده جمهوری خواه کلرادو که اظهارات متعصبانه و اسلام هراسانه درباره همتای دموکرات خود داشته است، گفت: مک کارتی یک "دروغگو و بزدل" است.

عمر همچنین گفت که بسیار مطمئن است که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اقدام قاطعی علیه نماینده جمهوریخواه به علت اظهارات اسلام هراسانه در هفته آینده انجام خواهد داد.

عمر از سومالی به آمریکا آمد و در سال ۲۰۱۸ یکی از اولین زنان مسلمانی بود که به کنگره راه یافت.

سخنان عمر در حالی بیان می شود که هفته گذشته لورن بوبرت نماینده جمهوریخواه طرفدار ترامپ، عمر را یکی از اعضای جوخه جهاد فرض کرد و زمانیکه با او در آسانسور ساختمان کنگره آمریکا حضور داشت، به شوخی وی را به داشتن بمب، مورد تمسخر قرار داد.

با گذشت یک هفته از اظهارات اسلام هراسانه بوبرت، تاکنون چندین نماینده جمهوریخواه به دلیل این اظهارات گستاخانه عذرخواهی کرده‌اند اما متاسفانه هیچ بیانیه و محکومیتی از طرف مک کارتی رهبر جمهوریخواه در مجلس نمایندگان منتشر نشده است.

با امتناع مک کارتی، عمر در مصاحبه با شبکه "سی.ان.ان"، گفت: مک کارتی یک دروغگو و ترسو است و او توانایی محکوم کردن اظهارات اسلام هراسی متعصبانه و لفاظی‌های ضد مسلمانان را ندارد.

نظر شما