شناسهٔ خبر: 51215131 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درخواست نماینده مسلمان کنگره آمریکا از پلوسی برای برخورد با اسلام هراسی

نماینده مسلمان کنگره آمریکا در اظهاراتی درباره موضوع اسلام هراسی در کنگره و اظهارات نماینده جمهوری خواه علیه مسلمانان از پلوسی درخواست کرد تا اقدامی قاطع در این باره انجام دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ایلهان عمر، نماینده دموکرات و مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا با بیان اینکه مطمئن است نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان در روز‌های آینده اقدام مناسبی علیه لارن بوبرت، نماینده جمهوریخواه برای اظهاراتش علیه مسلمانان اتخاذ می‌کند، گفت: ین سخنان خطرناک است.

وی در ادامه با بیان اینکه نه تنها مردم در آمریکا بلکه در سراسر جهان شاهد این وضع هستند، افزود: آن‌ها نگران هستند و از سوی دیگر اسلام هراسی در حال افزایش است.

ایلهان عمر با اعلام این خبر که تهدید‌هایی را در این راستا دریافت کرده است، ادامه داد: باید در پاسخ به افرادی که نگران جان من هستند بگویم که مسئله تنها به من مرتبط نمی‌شود بلکه به تمام دختران جوانی ارتباط پیدا می‌کند که در سراسر کشور حضور دارند و محجبه هستند و از سوی دیگر نگران جان خود هستند.

نماینده مسلمان کنگره آمریکا در ادامه و در پاسخ به این پرسش که، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان، و رهبران حزب دموکرات در این خصوص باید چه کار کنند البته اگر باید کاری انجام دهند، اظهار کرد: خطرناکترین عبارتی که وی اخیرا بیان کرده این است که ما در کنگره مشکل داریم، زیرا یک تروریست در آنجا حضور دارد!

وی گفت: زمانی که فردی چنین لحنی را به کار می‌برد، نه تنها جان من بلکه جان همکارانم نیز به خطر می‌افتد، زیرا مشخص نیست چه افرادی این حرف‌ها را بشنوند.

ایلهان عمر با بیان اینکه امکان دارد، افرادی این پیام‌های صوتی را بشنوند و سلاح در دست بگیرند و به زعم خودشان بخواهند کشور را از دست تروریست‌ها خارج کنند، افزود: ان افراد شوخی نمی‌کنند. باید واکنش نشان دهنده و بگویند که چنین زبان و چنین نفرت پراکنی برای مجلس نمایندگان قابل تحمل نخواهد بود و باید بوربرت تنبیه شود.

نماینده مسلمان کنگره آمریکا ادامه داد: او باید از عضویت در کمیته‌ها کنار گذاشته شود. او باید به علت زبانی که به کار برده است، توبیخ شود و در این راستا هر کاری که لازم است باید انجام شود تا پیامی روشن و قاطع به مردم آمریکا منتقل شود که اگر جمهوری خواهان نمی‌توانند همانند افراد بزرگسال رفتار کنند و چنین سخنانی را محکوم کنند، ما این کار را انجام می‌دهیم.

وی تاکید کرد: زمانی که من به عضویت کنگره درآمدم نگران بودم که به اجازه سوگند یاد کردن نداشته باشم، زیرا ممنوعیت حجاب در کنگره، وجود داشت.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، لورت بوبرت، نماینده جمهوری خواه مجلس آمریکا و از حامیان وفادار دونالد ترامپ در روز‌های گذشته به ایلهان عمر، نماینده دموکرات کنگره توهین کرده و او را یکی از جوخه‌های جنگی آمریکا و یک تروریست اسلامی نامیده بود.

بربرت در این باره گفت: من از هر کسی در جامعه مسلمان که از اظهارنظرم در مورد ایلهان عمر ناراحت شده عذرخواهی می‌کنم. من برای عذرخواهی از ایلهان عمر به دفتر کاری وی مراجعه کردم. تفاوت‌های سیاسی زیادی وجود دارد، ولی این تفاوت‌ها نباید حواس ما را در روابطمان پرت کند.

از سوی دیگر، ایلهان عمر نیز در واکنش به این ویدئو در توئیتر خود نوشت: تعصب و خشونت نسبت به مسلمانان نباید در جامعه آمریکا عادی شود.

وی در ادامه پیام توئیتری خود از کوین مک کارتی، رهبر جمهوری خواهان مجلس و نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا خواست اقدامی مناسب در مقابل این نماینده انجام دهند.

پلوسی و برخی رهبران ارشد مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کردند: اقدامات خشونت آمیز، توهین و اقدامات مکرر اسلام هراسانه علیه نماینده مسلمان مجلس موجب تاسف و نگرانی عمیق همگان است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما