شناسهٔ خبر: 51212516 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

محسن بنگر : یکی از ضعیف‌ترین استقلال‌های تاریخ را نبردیم!

محسن بنگر استقلال و فرهاد مجیدی را شست و پهن کرد

محسن بنگر کاپیتان سابق پرسپولیس می‌گوید: تساوی در دربی دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد اما من فکر می‌کنم یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های استقلال را نتوانستیم ببریم.

صاحب‌خبر -

محسن بنگر استقلال و فرهاد مجیدی را شست و پهن کرد

استقلال و پرسپولیس تهران در یک دربی کسل کننده و خواب آور به تساوی بدون گل رضایت دادند. محسن بنگر کاپیتان سابق پرسپولیس نیز یکی از کارشناسان تلویزیونی این دیدار بود که به همراه حسین ماهینی، حنیف عمران زاده و خسرو حیدری به برنامه " فوتبال برتر" رفته بود. ساعاتی پس از اتمام دربی برای دقایقی با بنگر هم کلام شدیم:

چرا دربی مساوی شد؟

دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد اما من فکر می‌کنم یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های استقلال را نتوانستیم ببریم. حریف هیچ حرفی برای گفتن نداشت و ... واقعا نمی‌دانم چه بگویم؟


بین دو نیمه حرف جالبی زدید و گفتید «اگر پرسپولیس بخواهد می‌تواند استقلال را ببرد.» منظور شما چه بود؟

پرسپولیس اگر خودش بود بازی را می‌برد. در دقایقی از نیمه دوم بچه‌ها بهتر بازی کرده و با پاس‌های متعدد و کارهای ترکیبی نمایش بهتری ارائه دادند اما سوت‌های داور مسابقه به علاوه یک مقدار هم بی دقتی برخی نفرات دوباره شرایط به حالت نیمه اول برگشت.

مهدی عبدی نمی‌توانست زودتر وارد زمین شود؟

من چون کنار تیم نیستم نمی‌دانم برنامه تاکتیکی آقا یحیی چه بوده است. در اینکه مهدی عبدی مهاجم زهرداری است شکی نیست اما به این سئوال باید کادرفنی پرسپولیس جواب بدهد.

نقطه ضعف پرسپولیس کجا بود؟

ببینید پرسپولیس با همین وضعیت هم می‌تواند شانس اول قهرمانی باشد خاصه اینکه سپاهان هم باخت و استقلال هم اگر اشتباه نکنم 5 هفته ای می‌شود نتوانسته برنده از زمین خارج شود اما به نظر می‌رسد کمبود یک هافبک بازیساز و پاسور در پرسپولیس احساس می‌شود.

یکی مثل بشار رسن؟

حالا بشار که به قطر رفته و قرارداد مالی مناسب و طولانی مدت دارد. من کلی گفتم که پرسپولیس یک هافبک خلاق و بازیساز می‌خواهد که سر بزنگاه پاس‌های تودر بدهد و گلسازی کند. تیم‌های بزرگ دارای چنین هافبک‌هایی هستند و به همین خاطر می‌بینید موقعیت‌های تک به تک یا گل صد درصد حاصل نمی‌شود.

البته تیم استقلال هم موقعیت تک به تک به دست نیاورد و فقط نیمه اول یک موقعیت این چنینی داشت که آفساید اعلام شد؟

درست است، ما دیگر کمتر در فوتبال خودمان هافبک‌های خلاقی مثل علی کریمی و محرم نویدکیا می‌بینیم اما همان طور که گفتم تیم‌های بزرگ، هافبک‌های بزرگ و خلاق می‌خواهند.

بهترین بازیکن دربی چه کسی بود؟

واقعا نمی‌توان اسم خاصی آورد. بازی منهای دقایقی از نیمه دوم که پرسپولیس حملاتی داشت، چنگی به دل نزد. امیدوارم بچه‌های پرسپولیس در دیدارهای بعدی هجومی‌تر و برای بردن بازی کنند.

با همه این تفاسیر باز هم پرسپولیس را شانس اول قهرمانی می‌دانید؟

شک نکنید! من از اول فصل هم گفتم پرسپولیس شانس اول و سپاهان شانس دوم قهرمانی هستند اما حالا می‌توان شانس پرسپولیس را بیشتر از بقیه دانست.

نظر شما