شناسهٔ خبر: 51206877 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برپایی نخستین نشست هم اندیشی رادیو مقاومت/نرجس سلیمانی: امروز رادیو مقاومت علمدار مجاهدت های رسانه ای است

فرزند سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: امروز رادیو مقاومت علمدار مجاهدت های رسانه ای هستند و با رسالت هدایتگری، تاثیر فراوانی بر جبهه مقاومت خواهند گذاشت و رسالت انتقال پیام مقاومت توسط رادیو مقاومت به سر منزل مقصود خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، اولین جلسه هم اندیشی رادیو مقاومت با حضور نرجس سلیمانی دختر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ، جمعی از اندیشمندان، مدیران و برنامه سازان این رادیو برگزار شد.
معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران، به مناسبت گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، نشست هم اندیشی رادیو مقاومت را با رویکرد تبیین مفهوم مقاومت در گفتمان انقلاب اسلامی و با هدف شناخت و شناساندن مکتب سردار شهید سلیمانی به جامعه، برگزار کرد.

بنا بر این گزارش، در این جلسه دکترسیدرضا صدرالحسینی کارشناس روابط بین الملل با اشاره به ضرورت توجه ویژه به مفهوم مقاومت گفت: یکی از راهبردی اساسی صدا و سیما در خصوص مقاومت می تواند سندی باشد که در رادیو مقاومت تهیه شده است.

وی ادامه داد: امروز مقاومت واژه ای است که از جامعیت خاصی برخوردار است و مقاومت طبق منویات رهبری نباید صرفا به چند خاکریز و یا چند موضوع محدود شود. معنای وسیع مقاومت امروزه تبدیل به چتری جهان شمول شده است و  مقاومت در حوزه های مختلف، فرماندهان متعددی می تواند داشته باشد.

صدرالحسینی افزود: بعضی ها دوست دارند مقاومت را در جاهایی که درگیری مستقیم با نظام سلطه  وجود دارد محدود کنند،  اما در پاسخ به این افراد باید گفت که مقاومت محدوده به جغرافیا نیست و باید توجه کرد که مقاومت یک فرهنگ مطرح است در مقابل نظام سلطه.

او بیان کرد: به نحوی که همگان دیدند در نسل های جدید و نوپا در قالب مدافعین حرم، مبارزان یمنی و سایر گروه ها مقاومت حتی به یک نسل نیز محدود نمی شود.همچنین مقاومت محدود به مذهب شیعه و دین اسلام هم نیست . چرا که در بین نیروی های حشد الشعبی مسیحیان،ترکمان و سایر اقوام و طوایف نیزحضور دارند یا در لبنان نیز بعد از شیعیان، مسیحیان نیز از طرفداران حزب الله لبان هستند.

نرجس سلیمانی : امروز رادیو مقاومت علمدار مجاهدت های رسانه ای است

در ادامه این نشست نرجس سلیمانی با اشاره به نقش راهبردی رسانه در معرفی مفهوم مقاومت گفت: هر جا اسلام و مذهب ما در خطر قرار میگیرد، مقاومت در قالب رسانه ها جلوه گری می کند و نقش مهمی ایفا می نماید.به عنوان نمونه خطبه های شیوای حضرت زهرا (س)  و حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) حقیقت مقاومت را به زیبایی در فرم رسانه منتقل کردند. امروز نیز رادیو مقاومت و سایر رسانه های مشابه علمدار این حرکت هستند و با رسالت هدایتگری، تاثیر فراوانی بر جبهه مقاومت خواهند گذاشت و رسالت انتقال پیام مقاومت به یقین توسط رادیو مقاومت و برنامه سازان مخلص آن به سر منزل مقصود خواهد رسید.

علیرضا داودی، کارشناس مسائل رسانه نیز در این مراسم ضمن بیان اینکه همواره بهترین های رادیو در حوزه مقاومت بهترین برنامه ها را ساختند و آثار ماندگاری از این رادیو در گوش جان مخاطبان ثبت شد، رسالت ویژه رادیو مقاومت را تلاش برای تثبیت و امتداد فرهنگ مقاومت در همه ی دنیا برشمرد.

داودی در توضیح مقاومت گفت: فرایند مقاومت فرایند توسعه است. توسعه نه از مدل تفکر غربی بلکه از مدل اسلامی و انقلابی. مقاومت حوزه مبارزه مستمر و غیر قابل انقطاع و فرآیندی ایدئولوژیک، تکنیکال و تمام ناشدنی است و ای کاش رادیو مقاومت معطوف به یک ماه نمی شد و در تمام سال برنامه داشت. ولی برنامه سازان این رادیو می توانند با نبوغ و تجربه خود محتوایی را برای تاثیر گذاری یک ساله بر مخاطب محیا کنند.

وی با اشاره به اینکه نسبت رسانه با مقاومت نسبت ابزار با مفهوم نیست بلکه نسبت حرکت به مسیر و نسبت همراه و همیار به آرمان است افزود: وقتی جایگاه رسانه های بیگانه و معاند را با قبلشان می بینیم متوجه می شویم که در حال حاضر جریان ضد مقاومت با چالش جدی روبرو شده است. بنابراین رسانه های حوزه مقاومت که رادیو مقاومت را یکی از حاضران موثر در این خط مقدم می توان  دانست با تسلط و تعیین کنندگی بیشتری نسبت به گذشته در عرصه برنامه سازی رسالت خود را انجام خواهند داد.

در این نشست ضمن تاکید بر پوشش ۲۴ ساعته این رادیو در سراسر کشور برنامه سازان،تهیه کنندگان و مجریان نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند تا مفاهیمی همچون: تبیین شناختی مقاومت، مقاومت در گفتمان انقلاب اسلامی، توصیف دستاورد‌های مقاومت، معرفی چهره‌های شاخص این حوزه، موضوع دشمن و دشمن شناسی و شناحت حوزه جغرافیایی مقاومت مورد بحث و بررسی دقیق تری قرار گیرد.

این شبکه تلاش دارد تا با بررسی چیستی مفهوم مقاومت، ابعاد، زمینه‌ها، پیامد، چشم‌انداز مقاومت و ارائه مدل مفهومی آن در اندیشه امامین انقلاب به‌عنوان مؤلفه‌ای تعیین‌کننده در پیشرفت جامعه اسلامی، تبیین مفهوم بصیرت و دشمن شناسی در کنار معرفی زندگی و مشی مجاهدانه شهید «سپهبد قاسم سلیمانی»، دلیر بی نظیر جریان مقاومت، را در این رسانه مورد بررسی جدی‌تر قرار دهد.

در این جلسه نرجس سلیمانی دختر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، دکترسیدرضا صدرالحسینی کارشناس روابط بین الملل، دکتر علیرضا داودی کارشناس ارشد مسائل رسانه، احمدرضا صدر مدیر روابط عمومی معاونت صدا، علیرضا غوغایی مدیر پخش رادیو مقاومت، محمدتقی بحری مدیر طرح و برنامه رادیو گفت و گو ، حامد قزلو مدیر طرح و برنامه رادیو مقاومت، هادی زینلی مدیر فضای مجازی رادیو مقاومت، حسین رضایی مدیر نما رادیو مقاومت، فاطمه عباسی گوینده رادیو مقاومت، فاطمه نیرومند گوینده رادیو مقاومت ، محسن گودرزی کارشناس روابط عمومی معاونت صدا، لیلا قصاب زاده کارشناس خبر روابط عمومی معاونت صدا،هدی نوروزی مدیر شبکه های اجتماعی رادیو مقاومت، حامد حسینی گوینده رادیو مقاومت، بهزاد محمودزاده تهیه کننده رادیو مقاومت، فرهاد دهنوی تهیه کننده رادیو مقاومت، امیرحسین سیدآقایی دستیار تهیه کننده رادیو مقاومت، محمد بخشایش تهیه کننده رادیو مقاومت، فتح اله پرتو پژوهشگر رادیو مقاومت، وحید موسوی مدیرگروه سیاسی رادیو گفت و گو ، حمید عبیری گوینده رادیو مقاومت، نوشین رهگذر مدیرگروه تولید و تامین رادیو مقاومت، اکرم اویسی کارشناس روابط عمومی رادیو مقاومت و سیده فاطمه شعار مدیر روابط عمومی رادیو مقاومت حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما