شناسهٔ خبر: 51205789 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مهم‌ترین حرف‌های جنجالی رونالدو علیه مسی

گرچه این مسی و رونالدو مدت‌هاست دیگر رو به روی هم قرار نگرفته‌اند، اما رقابت بین آن‌ها همچنان به قوت خود باقی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از اعطای توپ طلای امسال به لیونل مسی، حرف و انتقادات زیادی در این زمینه مطرح شد. اما بدون شک یکی از جنجالی‌ترین واکنش‌ها مربوط به کریس رونالدو بود. چند روز بعد از مراسم فرانس فوتبال در پاریس، یک حساب اینستاگرامی که رونالدو هم آن را دنبال می‌کند، واکنش تندی به توپ طلای مسی داشت.

در این مطلب ابتدا دستاورد‌ها و موفقیت‌های رونالدو آورده شد و در ادامه مسی را به تقلب و دزدی این جایزه متهم کرد. تنها واکنش کریس به این پست یک کلمه بود: حقایق. به عقیده کارشناسان، این موضوع بار دیگر ثابت کرد که گرچه این دو ستاره مدت‌هاست دیگر رو به روی هم قرار نگرفته‌اند، اما رقابت بین آن‌ها و حس برتری که به یکدیگر دارند همچنان به قوت خود باقی است. به همین بهانه سراغ تمام صحبت‌ها و حرف‌های جنجالی رفته ایم که ستاره پرتغالی طی این سال‌ها زده و خطاب اصلی‌اش مسی بوده است.

بیشتربخوانید

نوامبر ۲۰۰۸، بعد از کسب اولین توپ طلا
سال ۲۰۰۸ به بهترین شکل ممکن برای کریس تمام شد. او در ۴۹ بازی برای منچستر توانست ۴۲ گل بزند و نقش مهمی در قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا داشته باشد. او برای اولین بار به توپ طلا رسید و در این مسیر رقبایی همچون مسی و فرناندو تورس را کنار زد. بعد از اعلام برنده توپ طلای آن سال و دریافت جایزه، او حرف‌هایی زد که خیلی‌ها آن را آغاز جنگ این دو ستاره می‌دانند.

وقتی خبرنگار یک روزنامه برزیلی در مورد حس و حالش بعد از دریافت اولین توپ طلا پرسید، کریس اینطور جواب داد: من اولین، دومین و سومین بازیکن برتر دنیای فوتبال هستم. البته در مسیر رقابت امسال رقبای خوبی همچون کاکا، مسی و تورس نیز بودند.

می ۲۰۱۲، بعد از اولین قهرمانی در لالیگا

سال ۲۰۰۹ رونالدو با ۸۰ میلیون یورو به رئال پیوست و از آنجا بود که رقابت رودرروی این دو ستاره در بازی‌های ال‌کلاسیکو شروع شد. البته مسی توانست چهار توپ طلای بعدی را با حضور در تیم رویایی پپ از آن خود کند. کریس برای رسیدن به اولین قهرمانی‌اش با رئال در لالیگا سه سال منتظر ماند تا با هدایت ژوزه مورینیو در سال ۲۰۱۲ به این افتخار برسد. همان زمان مورینیو اظهار داشت که گرچه رونالدو توپ‌های طلای کمتری از مسی نصیبش شده، اما بهترین بازیکن دنیاست.

خود رونالدو هم چند روز بعد همین گفته آقای خاص را به نوع دیگری بیان کرد. اما چند ماه بعد، کریس در مصاحبه با سی‌ان‌ان، حرف‌های دیگری در مورد رقابتش با مسی بر زبان آورد. او در این باره گفت: «بعضی می‌گویند من بازیکن بهتری هستم و برخی مسی را بازیکن بهتری می‌دانند. در حال حاضر فکر می‌کنم من بهتر هستم.

با این حال، گاهی اوقات این مقایسه‌ها مرا خسته می‌کند. در واقع شما نمی‌توانید یک فِراری را با پورشه مقایسه کنید، زیرا هر کدام‌شان موتور متفاوتی دارند».

مهم‌ترین حرف‌های جنجالی رونالدو علیه مسی

ژانویه ۲۰۱۷، بعد از مراسم سال فیفا
بعد از قهرمانی با رئال در لالیگا و لیگ قهرمانان در سال ۲۰۱۶، جایزه بهترین بازیکن سال فیفا به ستاره پرتغالی تعلق گرفت. در اولین روز‌های سال ۲۰۱۷، مراسم برترین‌های فیفا در زوریخ برگزار شد. البته این مراسم یک حاشیه بسیار مهم داشت. بعد از مدت‌ها هیچ بازیکنی از بارسا در لیست نهایی سال فیفا قرار نداشت و در روز مراسم هیچ کدام از بازیکنان این تیم به زوریخ سفر نکردند. البته مسؤولان بارسا بعد‌ها این بهانه را آوردند که به دلیل تقویم بازی‌ها نتوانسته‌اند در این مراسم شرکت کنند.

اما کریس بعد از دریافت این جایزه، نتوانست بی‌خیال این مساله شود. او اینطور به این موضوع واکنش نشان داد: از تمام کسانی که به من رای دادند، بسیار متشکرم. تنها ناراحتی من این است که هیچ فردی از باشگاه بارسا در این مراسم نیست و البته دلیل آن هم تا حدود زیادی قابل درک است.

دسامبر ۲۰۱۸، بعد از انتقال به یوونتوس

بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، رونالدو با رقمی حدود ۹۰ میلیون یورو از رئال جدا شد و به یوونتوس پیوست. برای خیلی‌ها این پایان ۹ سال رقابت رو در رویی مسی و رونالدو بود. بعد از رفتن به فوتبال ایتالیا، او خیلی زود توانست با چالش جدیدش کنار بیاید. چند وقت بعد و در مصاحبه با روزنامه گازتا دلو اسپورت، در این باره صحبت کرد.

وقتی خبرنگار این روزنامه ایتالیایی از کریس پرسید که آیا دلش برای مسی تنگ شده است، اینطور جواب داد: «نه به هیچ وجه. شاید دل او برای من تنگ شده باشد. من در انگلیس، اسپانیا، ایتالیا و پرتغال بازی کرده‌ام و او هنوز در فوتبال اسپانیاست. دوست دارم او هم مثل من چالش جدیدی را بپذیرد. با این حال، اگر از بودن در بارسا راضی است، برای این تصمیمش احترام زیادی قائل هستم. او بازیکن فوق‌العاده‌ای است، اما اصلا دلم برایش تنگ نشده است.»

منبع: روزنامه جام جم 

انتهای پیام/

نظر شما