شناسهٔ خبر: 51202488 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

پیام تشکر رییس فدراسیون فوتبال از مقام معظم رهبری

رییس فدراسیون فوتبال از حمایت همدلانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تقدیر و تشکر کرد. به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، ٣٠ مهر ١۴٠٠ فدراسیون فوتبال در راستای مسئولیت اجتماعی خود و با حضور معاون محترم رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، ضمن برگزاری یک مسابقه دوستانه میان تیم منتخب فدراسیون فوتبال و […]

صاحب‌خبر -

رییس فدراسیون فوتبال از حمایت همدلانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تقدیر و تشکر کرد.
به نقل از  سایت رسمی فدراسیون فوتبال، ٣٠ مهر ١۴٠٠ فدراسیون فوتبال در راستای مسئولیت اجتماعی خود و با حضور معاون محترم رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، ضمن برگزاری یک مسابقه دوستانه میان تیم منتخب فدراسیون فوتبال و پیشکسوتان شهدای چوار ۶۵ ایلام، از خانواده شهدای تیم چوار تجلیل کرد. در این مراسم رئیس فدراسیون فوتبال پیشنهاد داد تا روز«٢٣ بهمن» به عنوان روز ملی ورزشکاران شهید در تقویم رسمی ثبت شود.
مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره سه هزار شهید استان ایلام که ۳۰ آبان ۱۴۰۰ برگزار شده بود و صبح دیروز (پنج‌شنبه) در محل برگزاری این همایش منتشر شد، با روایت این فاجعه عنوان فرمودند «جا دارد این حوادث در ابعاد جهانی شناخته، گفته و تکرار شود. این پیام مظلومیت شهدای ورزشکار ماست».
پس از انتشار این سخنرانی شهاب‌الدین عزیزی‌خادم در پیامی از رهبر معظم انقلاب تشکر و قدردانی کردند. متن پیام بدین شرح است:
بسمه‌تعالی
حضرت آیت الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی)
رهبر معظم انقلاب اسلامی
با سلام و تحیت
احتراماً، اینک که در اقدامی همدلانه از فاجعه بمباران زمین فوتبال شهر چوار واقع در استان ایلام که منجر به شهادت جمعی از بازیکنان، تماشاگران و داور مسابقه در ۲۳ بهمن ۱۳۶۵ شد یاد فرمودید، به عنوان نماینده خانواده فوتبال بر خود لازم می‌دانم از نکته‌سنجی، حمایت و دقت نظر حضرتعالی صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم.
همان‌گونه که اشاره فرمودید این یک «جنایت صریح» است که شاید نتوان نمونه‌های مشابهی برای آن در تاریخ فوتبال یافت. فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی در دوره جدید با درک «مسئولیت‌های اجتماعی» خود در قبال آحاد مختلف جامعه تلاش خواهد نمود این رویداد را در سطح ملی و بین‌المللی بیش از گذشته مورد توجه قرار دهد.
توجه و حمایت حضرتعالی از فوتبال به عنوان یکی از مقوله‌هایی که زمینه‌ساز شادی، وحدت اجتماعی و غرور ملی در کشور می‌شود اسباب دلگرمی همه ماست و به فضل الهی و دعای خیر مردم به زودی شاهد صعود مقتدرانه تیم ملی ایران به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهیم بود.
لازم می‌دانم از همراهی و حمایت برادر ارجمند جناب آقای سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که ما را در این امر یاری کردند، تقدیر و تشکر کنم. ان‌شاالله با مساعدت دولت محترم پیشنهاد درج روز «شهدای ورزشکار» در تقویم رسمی که از سوی فدارسیون فوتبال مطرح شد، اجرایی گردد.
دوام سلامت و توفیق آن جناب را از خداوند بزرگ خواهانم.
شهاب‌الدین عزیزی‌ خادم
انصاری‌فرد پس از گلزنی کرونا گرفت!
آزمایش کووید۱۹ مهاجم ایرانی آ. ا. ک آتن مثبت اعلام شد. کریم انصاری‌فرد که دو شب قبل در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی یونان مقابل کیفیسیاس حضور ثابت در زمین داشت و یک گل به ثمر رساند، در دو دیدار آینده تیمش در سوپر لیگ یونان بخاطر ابتلا به کرونا نمی‌تواند به میدان برود.
باشگاه آ. ا. ک آتن صبح امروز از تمام بازیکنان این تیم تست کرونا گرفته که جواب آزمایش کووید۱۹ کریم انصاری‌فرد در این بین مثبت اعلام شده و این بازیکن به قرنطینه رفته است.
بنابر اعلام باشگاه آ. ا. ک آتن، در بین تمام تست‌های گرفته شده، فقط جواب آزمایش کرونای کریم انصاری‌فرد مثبت اعلام شده و این بازیکن در دو مسابقه آینده تیمش به‌صورت قطعی حضور نخواهد داشت.
تیم فوتبال آ. ا. ک آتن که علاوه بر کریم انصاری‌فرد از میلاد محمدی و احسان حاج‌صفی به‌عنوان ملی‌پوشان ایرانی بهره می‌برد، ساعت ۲۱ یکشنبه شب در چارچوب هفته دوازدهم سوپر لیگ یونان مقابل پاناتینایکوس قرار می‌گیرد که مهاجم ایرانی این تیم در این مسابقه به میدان نخواهد رفت.
کمک ۵ میلیاردی استاندار به شاهین نرسید!
تیم شاهین شهرداری بوشهر یکی از تیم های حاضر در رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور خیلی زود وارد بحران شد.
این تیم با کسب ۳ امتیاز از ۸ مسابقه عملکرد ضعیفی در هفته های ابتدایی مسابقات داشته و حالا خبر رسیده بازیکنان بومی و غیر بومی این تیم در اعتراض به مشکلات مالی تمرینات تیم را تحریم کرده و بعد از بازی با ویستا توربین حاضر نشدند تمرینات را برای بازی  هفته بعدی دنبال کنند.
در ابتدای فصل قرار به واگذاری امتیاز شاهین شهرداری بوشهر از سوی شهرداری بوشهر بود و حتی مبلغ مزایده برای واگذاری امتیاز تیم هم مشخص شد. ۱۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان. اما با درخواست مردم از شهرداری بوشهر قرار شد تیم شاهین به حضور خود در بازی های لیگ یک ادامه دهد. البته استاندار بوشهر قول داد مبلغ ۵ میلیارد تومان به تیم کمک خواهد کرد و به شهرداری بوشهر قول داده شد بخشی از هزینه های تیم هم از سوی اسپانسرها تامین خواهد شد اما تا اکنون در عمل هیچ اتفاقی رخ نداده است و بازیکنان به همین بهانه در تمرینات تیم حاضر نمی شوند.
با این روند امتیاز گیری و هم چنین مشکلات مالی که تیم با آن دست و پنجه نرم می کند  به نظر می رسد کار شاهین شهرداری بوشهر برای ماندن در جدول بازی ها سخت است چه رسد به اینکه بخواهد سودای صعود به لیگ برتر داشته باشد. این تیم فصل گذشته با مربیگری داوود مهابادی یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر بود اما بعد از شکست در برابر فجر سپاسی شانس صعود به لیگ برتر را از دست داد.

توضیح سرمربی زنیت در مورد نیمکت نشینی آزمون

در هفته هفدهم لیگ برتر مصاف زنیت با روستوف به نتیجه مساوی دو بر دو پایان یافت که سردار آزمون در برابر تیم سابق خود روی نیمکت نشست و از ابتدای نیمه دوم وارد زمین شد.
هر گاه سرگئی سماک ، زیوبا و آزمون دو مهاجم اصلی زنیت را روی نیمکت می نشاند در پایان بازی با این سوال در کنفرانس خبری مواجه می شود که چرا به آنها بازی نداده است که این بار هم از این قاعده مستثنی نبود. سرمربی زنیت در پایان بازی با روستوف در خصوص نیمکت نشینی سردار آزمون و لوون خطاب به خبرنگاران گفت: « در این دیدار چیستیاکوف به جای لوون و آروخین به جای آزمون بازی کردند. ما با این کار می خواهیم فشار را روی همه تقسیم کنیم تا بتوانیم عملکرد بهتری داشته باشیم. در بازی قبل مقابل زسکا مسکو خط حمله ما عملکرد خوبی نداشت و فشار لازم را به رقیب نیاورد. با آروخین در این بازی توانستیم حملات حریف را خنثی کنیم و در کنترل توپ نیز بهتر عمل کنیم.»
سردار آزمون به تازگی از بند مصدومیت رهایی پیدا کرده و طبیعی است برای بازگشت به ترکیب زنیت و درخشش دوباره در امر گلزنی نیاز به زمان داشته باشد. او در تازه ترین مصاحبه ای که با روزنامه اکسپرس داشت با اشتیاق از ادامه حضور در تیم زنیت حرف زده است و پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک قرارداد خود را با این تیم تمدید کند و درنهایت به حضور خود در فوتبال روسیه ادامه دهد.

اورتون مشتری جدید مهاجم تیم ملی فوتبال ایران

یکی از سایت های خبری در خبری اختصاصی اعلام کرد اورتون هم به دنبال جذب سردار آزمون مهاجم تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه زنیت روسیه است.
قرارداد سردار آزمون با تیم زنیت فصل پایانی خود را سپری می کند و بر اساس قوانین فیفا باشگاه های خواهان می توانند ۶ ماه پیش از پایان قرارداد با سردار آزمون وارد مذاکره شوند. یعنی در ماه ژانویه. اما کسی به درستی نمی داند مهاجم تیم ملی فوتبال ایران چه تصمیمی برای آینده خود گرفته است. در زنیت می ماند یا راهی یک تیم جدید خواهد شد. او به تازگی در مصاحبه ای که با اکسپرس روسیه داشت گفت تا زمانی که باشگاه زنیت او را بخواهد با اشتیاق در این تیم بازی خواهد کرد. پیش تر رسانه های روس خبر داده بودند از آنجایی که تعطیلات ژانویه آخرین فرصت زنیت برای فروش سردار آزمون است این مهاجم در تعطیلات زمستانی اردوی تیم زنیت را ترک خواهد کرد و احتمالا راهی لیون خواهد شد. رسانه های روس مبلغ این انتقال را ۸ میلیون یورو اعلام کرده اند.
سایت min 90 این خبر را اعلام کرده است. علاوه بر لیون گفته می شود باشگاه آتلانتا هم تمایل به جذب سردار آزمون مهاجم تیم ملی فوتبال ایران دارد. او در فصل جاری ۷ گل برای تیم زنیت در لیگ برتر روسیه به ثمر رسانده است اما در لیگ قهرمانان اروپا فروغی در ترکیب زنیت نداشت.

باقری: باید بزرگی و کوچک‌تری را رعایت کرد
وساطت دو کاپیتان برای آشتی آقا کریم و طارمی

کریم باقری از صحبت تلفنی‌اش با مهدی طارمی پس از جنجال‌های ماه گذشته پرده برداشت. مربی تیم ملی فوتبال ایران در جریان دو بازی تیم ملی مقابل لبنان و سوریه می گوید که توسط دو همبازی مهدی طارمی، به‌صورت تلفنی به گفتگو نشسته است. کریم باقری در برنامه ویدیویی یازده در پاسخ به سؤال خداداد عزیزی در ارتباط با ماجرای مهدی طارمی و پاسخ ندادن او به تماس‌هایش و اینکه آیا بازهم با مهدی تماس گرفته است گفت: بعد از آن اردو من دیگر با مهدی تماسی نگرفتم، اما در اردوی تیم ملی بودیم که کریم انصاری‌فرد و علیرضا جهانبخش به اتاق من آمدند و از آنجا من با مهدی طارمی تلفنی صحبت کردم. باقری پیش‌ازاین گفته بود که چند باری با طارمی تماس گرفته است تا درباره تویئتش علیه سرمربی تیم ملی صحبت کند اما طارمی پاسخ وی را نداده است. البته طارمی بعداً در برنامه فوتبال برتر مدعی شده بود که ظاهراً تلفن کریم باقری را نمی‌شناخته که البته خود باقری در جای دیگری هم گفته بود به مهدی طارمی پیامک هم زده بوده.در ادامه باقری درباره اینکه گویا مسئله حل‌شده است گفت: بالاخره این مسئله حل می‌شود، ولی فوتبالیست‌های ما باید مراعات یک‌چیزهایی را بکنند و بزرگی و کوچکی را حفظ کنند. آن‌ها باید کمی یاد بگیرند حوصله به خرج بدهند تا این اتفاقات نیفتد. مهدی طارمی که امشب در ترکیب تیمش مقابل پورتومیننزه حاضر است بعد از چند بازی ناکامی در گلزنی امیدوار است شروع تازه ای داشته باشد و بعد از آن با درخشش خود پورتو را به دور بعد لیگ قهرمانان نیز ببرد. این همان چیزی است که بعد از آن جدال بی ثمر وغیر ضروری در تیم ملی، همه از ستاره بوشهری پورتو انتظار دارند، اینکه او را بازهم در جمع ملی پوشان داشته باشیم و از تماشای هنرش لذت ببریم. این وقفه‌ای بود که نباید پیش می‌آمد اما حالا که اتفاق افتاده باید آن را به فال نیک بگیریم. شاید بعضی از چیزها را باید تجربه کنیم و غیرازاین راه دیگری وجود ندارد.

نظر شما