شناسهٔ خبر: 51196775 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

نشست ستاد اقامه نماز وزارت بهداشت برگزار شد

دستور وزیر بهداشت نسبت به برپایی نماز جماعت در کلیه فضاهای دانشگاهی وزارت بهداشت

نشست ستاد اقامه نماز وزارت بهداشت با حضور دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد، در این نشست نامه ابلاغی دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی جهت برپایی نماز جماعت قرائت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا؛ دومین نشست ستاد اقامه نماز وزارت بهداشت با محوریت پی‌گیری دستورات قبلی این نشست با حضور دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر عباس شیراوژن نسبت بر توجه به امر نماز در میان دانشجویان، اساتید، کارکنان، کادر درمان و تمامی اعضای خانواده وزارت بهداشت تاکید و توجه به نماز را به عنوان ستون دین امری مهم در مسیر موفقت هر انسان عنوان کرد و ابراز داشت: اهتمام ویژه وزیر بهداشت به امر نماز فرصت بسیار خوبی است تا در حوزه نماز و اقامه این امر واجب الهی، در فضای دانشگاهی، بیمارستانی و اداری اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در این نشست بر تولیدات فرهنگی و پرمحتوا جهت ترغیب بیشتر دانشجویان به اقامه نماز در ابتدای وقت به صورت جماعت تاکید کرد و بیان داشت: طبق مصوبه قبلی این نشست، پژوهشی در خصوص آسیب‌شناسی چرایی بی‌توجهی جوانان دانشجو به نماز در دست انجام است تا انشاءالله بتوانیم با استخراج نتایج این پژوهش، از حضور قشر جوان دانشجوی خود در صفوف نماز جماعت استفاده بیش از پیش را ببریم.

در ادامه این نشست که به پی‌گیری دستورات نشست قبل و تصویب دستورات جدید انجامید، نامه ابلاغی دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت که به منظور اقامه نماز در دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و مراکز تابعه وزارت بهداشت به رئسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده بود قرائت گردید.

 متن نامه وزیر بهداشت به شرح زیر است:

رییس/سرپرست محترم دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی...

با سلام

با عنایت به این‌که اقامه نماز جماعت  نقش بزرگی در ترویج فضای معنوی در میان کارکنان دانشگاه ایفا می‌نماید، ضروری است با محوریت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و ستاد اقامه نماز  دانشگاه و رعایت دستورالعمل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نسبت به برپایی نماز جماعت در کلیه فضاهای دانشگاهی( آموزشی، درمانی، اداری وغیره) اقدام لازم بعمل آید و هیأت رییسه دانشگاه/ دانشکده و روسای بیمارستان ‌ها نیز اهتمام لازم را در مورد حضور مستمر در صفوف نماز جماعت داشته باشند.

شایان ذکر است در صورت عدم وجود نمازخانه مناسب در برخی فضاهای دانشگاهی ( آموزشی، درمانی، اداری وغیره) معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه مکلف است نسبت به تهیه و تجهیز نمازخانه مناسب اقدام نمایند.

در ادامه این نشست ضمن ارایه گزارشی از سوی حجت‌الاسلام پور موسوی رییس دبیرخانه‌های مشترک ستاد اقامه نماز و شورای امر به‌ معروف و نهی‌از منکر وزارت بهداشت، اعضای ستاد اقامه نماز وزارت بهداشت به ارایه پیشنهادات و نظرات خود در خصوص گسترش فرهنگ اقامه نماز و توسعه سخت افزاری و نرم افرازی این مهم پرداختند.

در این نشست حجت‌الاسلام احمد فرازیان امام جماعت ستاد وزارت بهداشت، صیاد یوسفی رییس بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت، دکتر حسین فرزانه سرپرست مرکز حراست وزارت بهداشت، حجت‌الاسلام سعید کرمی مدیر کل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حسین عراقی مشاور مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، حجت‌الاسلام سید محمدرضا پور موسوی رییس دبیرخانه‌های مشترک ستاد اقامه نماز و شورای امر به‌ معروف و نهی‌از منکر مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، مسعود وادی پور رییس اداره تبلیغ و ترویج مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت و مرضیه اشکرف کارشناس اداره تبلیغ و ترویج مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت حضور داشتند.

نظر شما