شناسهٔ خبر: 51190782 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه‌ آسیا‌نیوز | لینک خبر

صدای مشکوک در آسمان ایران

علت انفجار مشکوک در نطنز با شلیک پدافند

گزارش کوتاهی از شنیده شدن «صدای انفجار شدید» در آسمان نطنز توسط مردم محلی مخابره شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش آسیانیوز، فرماندار نطنز ساعتی پس از انتشار گزارش‌ها درباره صدای انفجار شدید در این منطقه اعلام کرد که این صدا بر اثر «شلیک پدافندی در حاشیه شهر بادرود بوده است».

رمضانعلی فردوسی افزود: «این رویداد خسارتی نداشته است و مردم نگران نباشند. جزییات بیشتر در دست بررسی است.»

شماری از خبرگزاری‌های ایران در گزارش‌های خود شلیک این موشک را رخدادی برنامه‌ریزی‌شده و در راستای آزمایش توان دفاعی ایران در منطقه نطنز توصیف کرده‌اند، جایی که تاسیسات هسته‌ای ایران واقع است.

از جمله این رسانه‌ها، خبرگزاری تسنیم که نزدیک به سپاه پاسداران است، نوشت: «شلیک موشک پدافندی در آسمان منطقه بادرود با هدف آزمایش واکنش سریع نسبت به تهاجم احتمالی شلیک و با هدایت سایت پدافندی منطقه بوده است.»

 

روز شنبه با انتشار گزارش کوتاهی از شنیده شدن «صدای انفجار شدید» در آسمان نطنز توسط مردم محلی خبر داده است.

----------------------

بیشتر بخوانید:

اسرائیل می خواهد «تهران» را هدف قرار دهد؛ نه نیروهای نیابتی را!
----------------------------------------------------------

هنوز هیچ مقام رسمی این خبر را تایید یا تکذیب نکرده است، اما متعاقب آن خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، در گزارشی نوشت که صدای این انفجار مهیب در آسمان بادرود از توابع شهرستان نطنز و در فاصله نزدیک به ۲۰ کیلومتر مجتمع شهید احمدی روشن شنیده شده است.

این میان خبرگزاری فارس بر اساس «شنیده‌های غیررسمی» خبرنگار خود صدای انفجار را به «انهدام یک پهپاد ناشناس» در منطقه بادرود شهرستان نسبت داد.

فارس همچنین دقایقی بعد به نقل از «منابع مطلع» گزارش داد که یک شلیک برنامه‌ریزی‌شده «با هدف آزمایش واکنش سریع سامانه‌های پدافندی مستقر در منطقه در برابر تهاجم احتمالی بوده است».

----------------

بیشتر بخوانید:

جمهوری اسلامی به اصفهانی ها هم شلیک کرد/باج خواهی ایران جایز نیست!

----------------------------------------------------------------------------

به نوشته فارس، «این موشک پدافندی با هدایت سایت پدافند هوایی مستقر در منطقه در آسمان منفجر شده است».

این در حالی است که طی ۱۸ ماه گذشته دو انفجار در سایت نطنز اتفاق افتاده که مقامات ایران انگشت اتهام را به سوی اسرائیل دراز کرده‌اند.

نشریه «جوئیش کرانیکل» هفته‌نامه یهودی در بریتانیا نیز ۱۱ آذرماه مدعی شد موساد، سازمان جاسوسی اسرائیل، با استخدام ۱۰ دانشمند هسته‌ای ایران توانست در کمتر از دو سال، سه طرح خرابکاری در سایت‌های اتمی ایران را اجرایی کند که دو انفجار آن در سایت نطنز بوده است.

--------------------------

بیشتر بخوانید:

اعلام «قطعی» جنگ اسراییل با ایران/به برجام پایبند نیستیم!

--------------------------------------------------------

در صورت صحت انفجار یا تلاش برای حمله به نطنز، مذاکرات هسته‌ای می‌تواند با چالش مواجه شود. دور هفتم مذاکرات هسته‌ای بعد از بیش از ۵ ماه وقفه روز جمعه ۱۲ آذرماه به پایان رسید و احتمالا هفته آینده از سر گرفته خواهد شد. دیپلمات‌های غربی مذاکرات اخیرا را «ناامیدکننده و مایه نگرانی» خوانده‌اند.

 

 تکمیل می‌شود.../


برچسب‌ها:

نظر شما