شناسهٔ خبر: 51189816 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گفت‌وگوی ویدیویی بایدن و پوتین روز سه‌شنبه برگزار می‌شود

کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن و ولادیمیر پوتین، رؤسای‌جمهور آمریکا و روسیه سه‌شنبه گفت‌وگویی ویدیویی درباره اوکراین و موضوعات دیگر خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام کاخ سفید گزارش داد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه پیشِ رو در تماسی ویدیویی درباره تحولات اوکراین و سایر موضوعات با یکدیگر گفت‌وگو خواهند کرد.

کاخ کرملین نیز روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که با مشاهده افزایش تنش میان مسکو و واشنگتن برسر اوکراین، دولت روسیه در تلاش برای برقراری تماسی ویدئویی میان ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، و جو بایدن همتای آمریکایی او، است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین، در این باره اعلام کرد: «تاریخ دقیق این تماس تاکنون قطعی نشده است. از جانب هر دو طرف پیشنهاد‌هایی برای تاریخ و زمان اعلام شده است، اما هنوز به تاریخ دقیق نرسیده‌ایم.»

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز امروز (شنبه) گفته است: «جو بایدن، در جریان گفت‌وگو‌های آتی خود با ولادیمیر پوتین، تمایل واشنگتن را برای داشتن روابط پایدارتر با مسکو بیان خواهد کرد.»

تنش میان مسکو و واشنگتن پس از آن بالا گرفت که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، ماه گذشته مدعی شد روسیه نیرو‌های خود را در نزدیکی مرز اوکراین افزایش داده است و قصد حمله دارد.

انتهای پیام/

نظر شما