شناسهٔ خبر: 51174576 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بايدن: ابتکارات، تنش در مرز اوکراين را براي روسيه بسيار دشوار خواهد کرد

صاحب‌خبر -
بايدن: ابتکارات، تنش در مرز اوکراين را براي روسيه بسيار دشوار خواهد کرد
خبرگزاری آریا- جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرد که واشنگتن در حال گردآوری مجموعه ای از ابتکارات است که تنش احتمالی در مرز اوکراین را برای روسیه بسیار بسیار دشوار خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تنش میان اوکراین و روسیه اظهار داشت که در مورد مساله اوکراین با همه متحدان اروپایی در ارتباط بوده است.
رئیس جمهوری آمریکا افزود که درحال گردآوری مجموعه ای از "جامع‌ترین و معنادارترین" ابتکاراتی است که  پیشبرد اقدامات و انجام کارهای نگران کننده را برای  ولادیمیر پوتین (رئیس جمهوری روسیه) بسیار بسیار دشوار و سخت خواهد کردو
به گفته بایدن، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز به طور گسترده در این موضوع فعال هستند.
بلینکن نیز پیش از این مدعی شده بود: ما از طرح روسیه برای تجاوز مجدد به اوکراین عمیقا نگران هستیم. این نگرانی مشترک بسیاری در اروپا است.
وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهایش افزود: ما یک تعهد قوی و آهنین به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین داریم. بهترین راه برای جلوگیری از بحران از طریق دیپلماسی است.
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز  در خصوص  دیدار بلینکن و لاوروف گفت: بلینکن در این دیدار به مساله رفتار خصمانه روسیه در مقابل اوکراین از جمله تحرکات نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین  پرداخت.  به گفته وی، وزیر خارجه آمریکا بر خواسته واشنگتن برای عقب نشینی نیروهای روسی از نزدیک مرزهای اوکراین و بازگشت به موضع صلح و پیروی از توافقات مینسک و توافق آتش بس در دنباس تاکید کرد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: بلینکن تاکید کرد که بهترین مسیر پیش رو، دیپلماسی همراه با اجرای کامل توافقات مینسک است و آمریکا آماده حمایت از آن است.
به گفته ند پرایس، بلینکن هشدار داد اگر مسکو راه تشدید تنش نظامی را انتخاب کند، آمریکا و متحدان آن آماده تحمیل هزینه های قابل توجه (بر روسیه) هستند.
رسانه‌های آمریکایی  در هفته های اخیر به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا و اوکراین اعلام کردند که روسیه قصد دارد اواسط زمستان سال جاری به اوکراین حمله کند.
آمریکا که همواره به دنبال راه‌هایی برای تحت فشار قراردادن روسیه به عنوان ابرقدرت رقیب خود در شرق بوده، اکنون با طرح این ادعا که حضور نیروهای روس در مرز اوکراین تهدیدی برای این کشور محسوب می‌شود، به دنبال بهانه‌ای تازه برای ایجاد تنش در این منطقه و افزایش فشار بر روسیه است.
روسیه بارها عنوان کرده اقدامات نظامی‌اش در مرز با اوکراین اقدامات عادی نظامی است اما آمریکا و متحدانش همچنان قصد دارند شرایط مرز روسیه با اوکراین را پرتنش جلوه دهند.
دیمیتری پسکوف"سخنگوی رئیس جمهوری روسیه، ادعاهای اخیر برخی منابع یا مقامات واشنگتن و کی‌یف مبنی بر اینکه روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد، تنش زا عنوان کرد و گفت: کشورهایی تلاش دارند روسیه را به عنوان تهدید کننده روند حل و فصل مسائل دونباس و اوکراین معرفی کنند.

نظر شما