شناسهٔ خبر: 51170027 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد:

واکنش کاخ سفید به مذاکرات وین

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در سخنانی اعلام کرد که واشنگتن همیشه امیدوار به رویکرد دیپلماتیک خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید در سخنانی اعلام کرد که واشنگتن همیشه امیدوار به رویکرد دیپلماتیک است و جو بایدن متعهد به بازگرداندن آمریکا به پایبندی به برجام است.

به گفته جن ساکی واشنگتن همیشه امیدوار به رویکرد دیپلماتیک بوده و این بهترین گزینه است.

با این حال سخنگوی کاخ سفید در ادامه فضاسازی‌های غرب علیه مذاکرات و دیپلماسی فعال ایران مدعی شد که ایران با پیشنهادهای سازنده به وین نیامد و ما می‌دانیم چرا به اینجا رسیده ایم، چون دولت پیشین آمریکا تصمیم گرفت از برجام خارج شود و این امر منجر به گسترش چشمگیر و بی‌سابقه برنامه هسته‌ای ایران شد و این موضوع نمی‌تواند ادامه یابد.

روزنامه الشرق الاوسط روز جمعه در یادداشتی بر اراده واقعی و جدی تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران برای دستیابی به توافق هسته‌ای در وین اشاره کرد.

در متن این یادداشت آمده است: در حالی که مذاکرات وین با حضور ایران و دیگر طرف‌های برجام در جریان است، این سوال مطرح است که آیا دو طرف امتیازاتی به یکدیگر خواهند داد یا مسائل داخلی و خارجی، فرصت ایجاد شده برای توافق را از بین خواهد برد.

در ادامه نوشته شده است: در خصوص طرف ایرانی، انسجام تیم مذاکره کننده واضح است و این بار از حمایت کاملی از طرف تهران برخوردار است و تهران اهدافی برای خود تعیین کرده و قصد دارد آن‌ها را محقق کند. علاوه بر این، تصمیم‌گیران در ایران برای چشم‌انداز به نتیجه نرسیدن مذاکرات آمادگی دارند».

نظر شما