شناسهٔ خبر: 51169924 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقایسه خودرو؛

سوبارو اسنت در مقابل اوت بک؛ کدام کراس اوور مناسب است؟

سوبارو اسنت و اوت بک از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به بررسی آن‌ها پرداخته ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سوبارو اسنت و اوت بک کراس اوورهای جاداری هستند که قابلیت‌های زیادی را ارائه می دهند که با سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد ارائه می‌شوند. این خودرو‌ها در دو بخش مختلف رقابت می‌کنند، اما دارای ویژگی‌های پیشرانه مشابه، ویژگی‌های داخلی مشابه و فضای داخلی مشابه برای سواران ردیف جلو و دوم هستند. در این گزارش، نگاهی به ویژگی‌های کلیدی هر یک از این کراس اوور‌های محبوب سوبارو می‌اندازیم.

اسنت: مدل پایه اسنت با صندلی‌های پارچه‌ای با قابلیت تنظیم دستی عرضه می‌شود و مانند اوت بک، صندلی‌های پارچه‌ای تنظیم‌شده برقی و گرم‌شونده را در تریم پریمیوم ارائه می دهد. در نسخه Limited یا Touring صندلی‌های چرمی گرم‌شونده، فرمان گرم‌کن و صندلی‌های ردیف دوم گرم‌شونده ارائه می شود، در حالی که مدل‌های Touring دارای صندلی‌های جلوی تهویه‌دار نیز هستند.

یکی از مناطقی که اسنت چیز دیگری را ارائه می‌دهد که اوت بک ندارد، در ردیف دوم صندلی‌ها است یعنی می‌توان اسنت را در تریم پرمیوم، محدود و تورینگ با صندلی‌های ردیف دوم سفارش داد. این‌ها ظرفیت صندلی را یک بار کاهش می‌دهند، اما مطمئناً راحت‌تر از صندلی استاندارد دو ردیفه هستند؛ همچنین دسترسی راحت تری به ردیف سوم که در همه مدل‌ها به صورت تکیه گاه ۶۰/۴۰ است، فراهم می‌کنند.

سوبارو  اسنت در مقابل اوت بک: کدام کراس اوور مناسب است؟
 
سوبارو  اسنت در مقابل اوت بک: کدام کراس اوور مناسب است؟
 
 

فرمان روکش چرمی در مدل‌های Premium، Limited و Touring استاندارد است، در حالی که در تریم‌های Limited و Touring گرم می‌شود. سیستم اطلاعات سرگرمی در مدل پایه سوبارو آسنت یک واحد ۶.۵ اینچی با شش بلندگو است. مدل‌های Premium و Limited دارای صفحه نمایش ۸ اینچی هستند که با ناوبری اختیاری همراه است.

مدل‌های Premium و Limited به‌صورت استاندارد با سیستم 6 بلندگوی پایه اسنت عرضه می‌شوند، اما خریداران محدود می‌توانند سیستم ۱۴ بلندگوی Harman Kardon را انتخاب کنند. این سیستم هارمن در اسنت Touring استاندارد است، همانطور که صفحه نمایش ۸ اینچی با ناوبری است.

اسنت دارای بسیاری از ویژگی‌های داخلی استاندارد است که از جمله آنها می توان به دو درگاه USB در ردیف جلو و عقب (مدل‌های تورینگ دارای دو درگاه دیگر برای ردیف سوم هستند)، درب عقب برقی با بسته شدن خودکار، کنترل هوای سه منطقه‌ای با دریچه‌های هوا برای هر سه ردیف. فناوری کمک راننده EyeSight، کمک پرتو نور بالا، چراغ‌های روشنایی در روز، ورود بدون کلید، شیشه‌های برقی، قفل‌های برقی، سیستم دوربین دید عقب و مجموعه‌ای از کیسه‌های هوا اشاره کرد.

سوبارو  اسنت در مقابل اوت بک: کدام کراس اوور مناسب است؟
 
سوبارو  اسنت در مقابل اوت بک: کدام کراس اوور مناسب است؟
 
 

اوت بک: مدل پایه اوت بک با صندلی‌های پارچه‌ای با تنظیم دستی عرضه می‌شود، در حالی که سطح تریم Premium تنظیم قدرت و سطوح گرم‌شده را به صندلی‌های پارچه‌ای جلو اضافه می‌کند. اوت بک Limited دارای صندلی‌های چرمی با قابلیت تنظیم برقی و گرم‌کن در جلو است و در مدل‌های Touring، صندلی‌های تنظیم‌شده برقی با چرم ناپا پوشیده شده‌اند و صندلی‌های جلو هم گرم‌کننده و هم خنک‌کننده هستند.

سوبارو  اسنت در مقابل اوت بک: کدام کراس اوور مناسب است؟
 
سوبارو  اسنت در مقابل اوت بک: کدام کراس اوور مناسب است؟
 
 

یک صندلی ردیف دوم با تقسیم ۶۰/۴۰ به صورت استاندارد در همه مدل‌های اوت بک، با روکش‌های پارچه‌ای در مدل‌های پایه و Premium ارائه می شود، در حالی که ردیف دوم Limited و Touring با چرم مخصوص و با صندلی‌های بیرونی گرم شونده ارائه شده است.

فرمان با روکش چرمی و دسته تعویض دنده در مدل‌های Premium، Limited و Touring استاندارد هستند. فرمان گرم شونده در مدل‌های محدود اختیاری و استاندارد با تورینگ است.

اسنت: سوبارو اسنت تنها با یک موتور ارائه می‌شود که شامل یک موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری باکسر توربوشارژ است که ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۷ پوند فوت گشتاور ارائه می‌کند. این گزینه موتور فقط با گیربکس اتوماتیک تعاملی خودکار ۸ سرعته متغیر پیوسته با کنترل الکترونیکی با کنترل دستی با Overdrive سوبارو Lineartronic همراه است.

به طور خلاصه، این موتور دارای یک گیربکس CVT است که به آن اجازه می‌دهد زمانی که راننده نیاز به شتاب بیشتری دارد، بیشتر شبیه یک گیربکس اتوماتیک با تعویض دستی باشد، البته سیستم چهارچرخ متقارن سوبارو استاندارد است.

اوت بک: خط تولید Subaru اوت بک دو گزینه موتور را ارائه می‌دهد که یکی از آن‌ها همان آسیاب توربوشارژ اسنت است. موتور پایه در مدل‌های اوت بک non-XT یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر باکسر تنفس طبیعی است که ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۱۷۶ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

افرادی که به دنبال قدرت بیشتر هستند هر یک از سطوح تریم XT را می توانند در نظر بگیرند که همگی با موتور ۲.۴ لیتری توربوشارژ با ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۷ پوند فوت گشتاور عرضه می‌شوند. مانند اسنت، تمام موتور‌های اوت بک، صرف نظر از موتور، به سیستم متقارن چهار چرخ محرک و گیربکس اتوماتیک تعاملی خودکار با کنترل الکترونیکی ۸ سرعته متغیر پیوسته Lineartronic مجهز شده اند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_15213748"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7984296/15213748?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/

نظر شما