شناسهٔ خبر: 51169921 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمله هوایی ائتلاف سعودی به تعز یمن ۳۰ کشته و زخمی برجا گذاشت

تهران – ایرنا – دفتر حقوق بشر استان تعز یمن بامداد شنبه اعلام کرد، در حمله هوایی ائتلاف سعودی به روستایی در شهرستان مقبنه این استان، ۳۰ غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از المسیره، دفتر حقوق بشر یمن در استان تعز اعلام کرد، جنگنده های ائتلاف سعودی به منطقه ای مسکونی در شهرستان مقبنه حمله کردند که بر اثر آن دستکم ۳۰ نفر از جمله شماری زن و کودک کشته یا زخمی شدند.

دفتر حقوق بشر یمن ضمن محکوم کردن این جنایت خواستار محاکمه عاملان این حمله به عنوان جنایت جنگی شد.

در همین حال خبرنگار شبکه المسیره از تعز گزارش داد، دستکم ۱۶ نفر در این حمله کشته شدند و پرواز جنگنده های ائتلاف سعودی اجازه نمی دهد تا کار آوار برداری و بیرون کشیدن پیکر قربانیان این حمله انجام شود.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

نظر شما