شناسهٔ خبر: 51169906 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

گوشی کارمندان وزارت خارجه آمریکا با جاسوس‌افزار صهیونیستی هک شد

منابع خبری اعلام کردند که گوشی آیفون حداقل ۹ کارمند وزارت خارجه آمریکا با جاسوس‌افزار پگاسوس متعلق به یک شرکت صهیونیستی هک شده است.

صاحب‌خبر -

منابع خبری اعلام کردند که یک هکر ناشناس با استفاده از جاسوس‌افزار پگاسوس متعلق به شرکت صهیونیستی اِن‌اِس‌اُ «NSO» گوشی آیفون حداقل ۹ کارمند وزارت خارجه آمریکا را هک کرده است.

خبرگزاری رویترز عصر امروز (جمعه) این خبر را به نقل از ۴ منبع آگاه آمریکایی اعلام کرد و افزود: «طبق صحبت‌های ۲ نفر از این منابع، این عملیات که طی چند ماه گذشته روی داده است، تلفن همراه شماری از مسئولان وزارت خارجه و چند مسئول آمریکایی در اوگاندا نیز هک شده است.»

مقامات سفارت اوگاندا در واشنگتن درمورد این گزارش اظهار نظری نکردند و سخنگوی شرکت اپل نیز از اظهار نظر خودداری کرد.

شرکت صهیونیستی اِن‌اِس‌اُ «NSO» نیز اعلام کرد: «اگر تحقیقات ما نشان دهد که هک با استفاده از نرم‌افزار ما انجام شده است، قرارداد با مشتری که آن را درخواست کرده بود، لغو و اقدامات قانونی انجام خواهد شد. با مقامات آمریکایی همکاری و تمام اطلاعات را فاش خواهیم کرد.»

گوشی کارمندان وزارت خارجه آمریکا با جاسوس‌افزار صهیونیستی هک شد

این هک نشان دهنده بزرگترین هک شناخته شده از مقامات آمریکایی از طریق جاسوس‌افزار‌های صهیونیستی است. هنوز شخص یا اشخاص مظنون به این حمله هکری شناسایی نشده است.

این در حالی است که ماه گذشته، شرکت اپل شکایتی را علیه گروه NSO تنظیم کرد و از این نرم‌افزار که به مشتریان خود اجازه می‌دهد گوشی‌های آیفون را هک کنند و به اطلاعات مشتریان دسترسی پیدا کنند، شکایت کرد.

اپل در آن زمان، در پاسخ به گزارش‌هایی مبنی بر هک کردن گوشی‌های آن توسط طرف‌های ناشناس با جاسوس‌افزار صهیونیستی، گفت که نقص‌های گوشی‌های خود را که باعث می‌شود این جاسوس‌افزار حتی بدون هیچ کلیکی و بدون ردیابی به دستگاه‌ها حمله کند، برطرف کرده است.

 

نظر شما