شناسهٔ خبر: 51169813 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جنایت جدید ائتلاف سعودی در یمن/ ۱۶ کشته در پی حمله هوایی به تعز

جنگنده‌های ائتلاف سعودی با حمله به شهری در تعز، ۱۶ شهروند یمنی را به کام مرگ کشاندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، در پی حمله هوایی ائتلاف سعودی به یکی از شهر‌های استان تعز حداقل ۱۶ شهروند یمنی کشته شدند.

براساس این گزارش در پی حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی، تعدادی از افراد غیرنظامی در شهر مقبنه در استان تعز هدف قرار گرفته شدند که در نتیجه آن ۱۶ شهروند یمنی از جمله چند کودک کشته شدند.

این گزارش می‌افزاید: بدلیل تداوم پرواز جنگنده‌های سعودی بر فراز این منطقه امکان امدادرسانی به منطقه بمنظور آواربرداری و بیرون آوردن اجساد قربانیان وجود ندارد.

از سوی دیگر و با تشدید حملات ائتلاف سعودی و مزدوران آن در مناطق ساحل غربی، جنگنده‌های ائتلاف سعودی پس از آن دانشکده جنگ در صنعاء را نیز دو مرتبه بمباران کردند و گفته می‌شود، فرودگاه بین المللی صنعاء نیز دو مرتبه هدف حمله هوایی هوایی ائتلاف سعودی قرار گرفته است.

 کانال تلگرامی محمدعلی الحوثی، عضو شورای سیاسی عالی یمن نیز به نقل از وی ضمن محکوم کردن، اقدام رئیس جمهور فرانسه که با سفر به عربستان مرتکب کشتار شهروندان و کودکان در استان تعز یمن شد، افزود: یادآوری می‌کنیم، که درخواست‌های مکرون از کشور‌های اروپایی برای تداوم فروش سلاح به کشور‌های ائتلاف متجاوز که خود وی هم در آن ائتلاف مشارکت دارد، باعث می‌شود، مرتکب جنایت‌های جنگی در یمن شود.

وی ادمه داد: عناصر متجاوز در ائتلاف سعودی، از سلاح‌ها و تجربیات فرانسه برای تجاوز به یمن استفاده می‌کنند که این مسأله یک جنایت محسوب می‌شود و قانون فرانسه در برابر قرارداد‌های تسلیحاتی با متجاوزان چشمان خود را بسته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما