شناسهٔ خبر: 51169738 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مسئول بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه؛

دادستان کرمانشاه با جدیت «ترک فعل مدیران» استان را پیگیری کند

رییس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه از دادستان استان درخواست کرد که به موضوع «ترک فعل مدیران» استان با جدیت ورود کند و هرجایی که ترک فعل منجر به تضییع حقوق مردم شده، برخورد قانونی انجام دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، «رسول بهرامی پور» در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ۱۲ آذر شهر کرمانشاه اظهار کرد: حقوقدانان بسیجی نیز در هر جایی که دستگاه های مسوول به وظیفه خود در قبال مردم عمل نکنند، ورود خواهند کرد و موضوع را از مسیر قانونی پیگیری می‌کنند.

طبق قانون مدیران و سرپرستان دستگاه‌های اجرایی مسوول نظارت، کنترل و حفظ روابط سالم کارمندان خود در انجام وظایف محوله و موظف به رعایت قانون و اجتناب از هرگونه رفتار ناقض قانون اعم از فعل یا ترک فعل است و با لحاظ این‌که ترک وظایف قانونی مدیران و اهمال و سهل‌انگاری در اجرای قانون و عدم اعلام جرایم و تخلفات ارتکابی در حوزه تحت تصدی، موجب مسوولیت قانونی آنان است.

رییس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود، «جهاد عمومی، عدالت گستری و مبارزه با فساد» را سه رسالت مهم سازمان بسیج حقوقدانان استان برشمرد و گفت: این سازمان هم اکنون ۱۴ کانون در ۱۴ شهرستان استان دارد که خدمات گسترده ای ارائه کرده اند.

به گفته بهرامی پور، تنها در یکسال اخیر ۱۴ هزار نفر از مشاوره های حقوقی حقوقدانان بسیجی استان استفاده کرده اند و این سازمان ۳۰۰ فقره وکالت رایگان و ۳۰۰ فقره کارشناسی رایگان برای افراد معسر انجام داده است.

رییس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه اظهار کرد: این سازمان رتبه اول بسیج حقوقدانان کشور در آزادسازی زندانیان معسر را هم دارد و با حمایت سایر نهادها، تاکنون موفق شده که ۹۴۳ زندانی نیازمند را به آغوش خانواده برگرداند.

او از شهروندان کرمانشاهی خواست که برای کمک به آزادسازی زندانیان نیازمند با مراجعه به سایت سازمان بسیج حقوقدانان در این کار خیر مشارکت کنند.

نظر شما