شناسهٔ خبر: 51167713 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

امام جمعه ابرکوه :

هیئت ایرانی باید هوشیارانه از منافع ملی دفاع نمایند/مردم ما باید معلولان را توانمند معنوی بدانند

حجت الاسلام حسینی: مردم ما باید معلولان را توانمند معنوی بدانند و آنان مورد بی مهری قرار ندهند؛ اما وقتی به مسئولین می‌رسیم باز هم کوتاهی آنان را می‌بینیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولان، اظهار کرد: مردم ما باید معلولان را توانمند معنوی بدانند و آنان مورد بی مهری قرار ندهند؛ اما وقتی به مسئولین می‌رسیم باز هم کوتاهی آنان را می‌بینیم.
امام جمعه ابرکوه اذعان کرد: وقتی قانون حمایت از معلولان در ۲۱ شهریور سال ۹۴ تقدیم مجلس شد بیش از دو سال طول کشید تا در ۲۰ اسفند ۹۶ این قانون به تصویب رسید و در ۲۲ فروردین ۹۷ شورای نگهبان آن را تأیید کرد و در اردیبهشت همان سال جهت اجرا به دستگاه‌های ابلاغ شد.
حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: علی رغم گذشت سه سال و نیم از ابلاغ این قانون، تا کنون اجرایی نشده و بزرگترین و دردناک‌ترین بی مهری به معلولان از طرف آقایانی که شعارشان تدبیر و امید و بود، صورت گرفت و آنان روزنه امید را به روی ضعیف‌ترین قشر آسیب دیده جامعه هم بستند.
حسینی اذعان کرد: نمی‌دانیم چرا در کشور ما قدرتی نیست تا افرادی که در ادوار گذشته تاکنون قانون را دور زده اند، از حاشیه امن خارج و به استیضاح بکشاند؟
وی در ادامه به رأی اعتماد سومین وزیر پیشنهادی رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: امید است وزیر جدید آموزش و پرورش بتواند این کشتی طوفان زده را از دریای پر تلاطم آسیب‌ها گذرانده و به ساحل نجات برساند. آموزش و پرورش برخلاف دیدگاه مسئولین در دهه‌های پس از انقلاب تا کنون که عملاً نسبت به آن ساده انگاری داشته‌اند، بسیار مهم و پر مسئولیت است.
خطیب جمعه ابرکوه با بیان اینکه تأثیر گذاری این مجموعه حجیم و خانواده عظیم در کشور مورد غفلت قرار گرفته، تأکید کرد: مسئولیت آموزش و پرورش را باید فردی متعهد، متخصص، پیگیر، توانمند و مسلّط بر زوایای اداری، علمی، آموزشی، پرورشی و دارای روحیه قوی و مدیریت انقلابی به عهده بگیرد نه اینکه بر مبنای حُب و بُغض و گرایش‌های رابطه‌ای کسی در مصدر کار قرار گیرد که سرانجامش ندامت و پشیمانی باشد.
رئس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه در ادامه به دور جدید مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: چشم انداز ادامه گفتگو را با محوریت لغو تحریم‌ها ترسیم کنند؛ لذا باید بدانند نماینده کشوری هستند که در عرصه‌های میدانی و بین المللی، محور جبهه مقاومت است که پس از هشت سال آمریکا را در غرب آسیا قدرتمندانه زمینگیر کرده و خواب را بر محور شیطانی و مثلث عبری، عربی، غربی آشفته کرده است.
حسینی با تأکید بر اینکه هیئت ایرانی باید هوشیارانه از منافع ملی دفاع نمایند، افزود: تأکید ما بر این است که مذاکرات هسته‌ای نیست بلکه برای لغو تحریم‌ها است؛ لذا نه تنها اشتباهات گذشته نباید تکرار شود؛ بلکه غربی‌ها، بهای بدقولی شان را هم باید بپردازند و بدانند ایران هیچگاه تسلیم زور و تحریم و تهدید و فشار نمی‌شود.
انتهای پیام/ف

نظر شما