شناسهٔ خبر: 51167672 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

ساخت دارویی برای درمان تهاجمی ترین نوع سرطان پستان

نیروانا محمدحسینی منبع: studyfinds

دارویی جدیدی به نام Demistat برای مبارزه با نوع تهاجمی سرطان پستان رایج در زنان جوان ساخته شده و دانشمندان انگلیسی در حال آزمایش حیوانی این دارو هستند. موفقیت این پروژه می تواند گامی بسیار بلند در مهار و درمان سرطان پستان باشد.

صاحب‌خبر -

دارویی جدیدی به نام Demistat برای مبارزه با نوع تهاجمی سرطان پستان رایج در زنان جوان ساخته شده و دانشمندان انگلیسی در حال آزمایش حیوانی این دارو هستند. موفقیت این پروژه می تواند گامی بسیار بلند در مهار و درمان سرطان پستان باشد.

به گزارش سیناپرس،کارشناسان موسسه تحقیقات سرطان بیتسون (Beatson) انگلستان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا داروی ساخته شده جدید Demistat می ‌تواند گزینه مناسبی برای بیماران مبتلا به سرطان پستان سه گانه منفی باشد یا خیر. 
بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از بیماران مبتلا به سرطان پستان به نوع سرطان پستان سه گانه منفی مبتلا می شوند. گزینه های درمانی این بیماری به جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی محدود شده است. 

محققان امیدوارند که این دارو مولکول‌ های پروتئینی موسوم به PDH را که سلول ‌های سرطانی پستان را تشویق کرده تا به سایر بخش ‌های بدن گسترش پیدا کنند و درمان را سخت می سازد، هدف قرار دهد. 

پروفسور سارا زانیوان (Sara Zanivan)، سرپرست  این تیم تحقیقاتی، می‌گوید: ما می ‌دانیم که سلول‌ های سرطان پستان با سایر سلول‌ های غیرسرطانی اطراف ارتباط برقرار می‌ کنند که به رشد و بقای تومورهای سرطان پستان کمک خواهد کرد. پژوهش ها و آزمایش های بیشتر برای افزایش درک این فعالیت ها ادامه دارد زیرا ممکن است موجب کشف راه های جدید درمانی برای این بیماری شود.

به گزارش سیناپرس،پیش از این پروفسور زانیوان کشف کرده بود که فیبروبلاست‌ های مرتبط با سرطان که در سرطان پستان سه گانه منفی یافت می‌ شوند، می ‌توانند با تولید مقادیر بالای PDH از رشد سلول‌ های سرطانی حمایت کنند. فیبروبلاست‌ های مرتبط با سرطان، سلول های غیر سرطانی هستند که به تعداد زیاد در داخل تومورهای پستان یافت می شوند و می توانند مولکول هایی تولید کنند که بر رفتار سلول های سرطانی تأثیر گذاشته و آنها را به رشد یا مهاجرت به سایر اندام ها تشویق می کند.  

دکتر کوترینا تمسینایت (Kotryna Temcinaite)، مدیر ارشد ارتباطات تحقیقاتی در سرطان پستان انگلیس در این رابطه گفت:  نتایجی که از تحقیقات پروفسور زانیوان به دست آمد به ما امید بسیاری برای آینده ای روشن می دهد. با درک بیشتر از چگونگی رشد و بقای سلول های سه گانه منفی سرطان پستان، می توانیم راه های جدیدی را برای جلوگیری از گسترش تومورهای سرطان پستان و غیر قابل درمان شدن آنها پیدا کنیم.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: studyfinds

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

نظر شما