شناسهٔ خبر: 51167659 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

دورخیز بارسا؛ کدام ستاره سال آینده به نوکمپ می‌رود؟

شرایط مالی بارسلونا این باشگاه را وادار کرده که برای جذب بازیکنان آزاد سایر تیم‌ها تلاش کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا تابستان امسال موفق شد اریک گارسیا، ممفیس دیپای و سرخیو آگوئرو را بدون پرداخت هیچ مبلغی و به عنوان بازیکن آزاد به خدمت بگیرد.

بسیاری باور دارند که اگر پاری سن ژرمن برای جذب جورجینیو واینالدوم اقدام نکرده بود، تعداد بازیکنان آزاد ملحق شده به بارسا به عدد چهار می‌رسید.

حالا به نظر می‌رسد که مدیران این باشگاه قصد دارند همین رویه را در تابستان سال آینده نیز در پیش گرفته و به جذب بازیکنانی بپردازند که قراردادشان با باشگاه‌های قبلی به پایان رسیده است.

در حالی که خوان لاپورتا به صورت مداوم با ژاوی هرناندز در تماس است تا مانع از جدایی عثمان دمبله از این باشگاه و پیوستنش به باشگاهی دیگر در اروپا به عنوان بازیکن آزاد شود، گزینه‌های بهبود شرایط تیم همچنان در حال بررسی است و در عین حال موضوع موقعیت مالی دشوار باشگاه نیز مدنظر قرار دارد.

 

 

آنها به احتمال زیاد رقابتی جدی با پی اس جی دارند که موفق شد واینالدوم، لیونل مسی، سرخیو راموس و جانلوییجی دوناروما را به عنوان بازیکن آزاد به خدمت بگیرد. بنابراین زمانی برای هدر دادن وجود ندارد.

بارسا به بعضی از نام‌های مطرح شده علاقه زیادی دارد، مانند آندره اونانا از آژاکس، سزار آسپیلیکوئتا و آندره‌آس کریستنسن از چلسی و ادینسون کاوانی از منچستریونایتد که حتی ممکن است در ماه ژانویه از این تیم جدا شود.

آنتونیو رودیگر نیز دیگر بازیکن چلسی است که قراردادش در تابستان به پایان می‌رسد و گفته می‌شود بایرن و رئال مادرید نیز به او علاقمند هستند. فرانک کسیه از میلان نیز شرایط مشابهی دارد.

جذب بازیکنان دیگر مانند پل پوگبا از یونایتد و پائولو دیبالا از یوونتوس به دلیل دستمزدهای بالا دشوار است و کیلیان امباپه نیز به احتمال زیاد به رئال مادرید ملحق خواهد شد.

 

آندره اونانا

آندره اونانای 25 ساله یکی از دروازه‌بان‌هایی است که بارسا برای مدتی طولانی زیر نظر دارد و پیش از این نیز علاقه‌اش را برای جذب او ابراز کرده بود. اونانا در آکادمی جوانان بارسا رشد کرده و در آژاکس که فلسفه فوتبالی شبیه به بارسا دارد به اوج رسید. او از ویژگی‌هایی که بارسا برای جذب دروازه‌بان در کنار ترشتگن مدنظر دارد برخوردار است و جانشین آینده این بازیکن آلمانی به حساب می‌آید. این دروازه‌بان کامرونی می‌تواند رقابتی جدی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی ایجاد کند و این موضوع می‌تواند باعث بهبود عملکرد هردوی آنها شود.

مدیران بارسا می‌دانند که اونانا پیش از این به آژاکس اعلام کرده قصد تمدید قراردادش را ندارد، هرچند تردید دارند که آیا او با اینتر به توافق رسیده است یا خیر. رسانه‌های ایتالیایی معتقد هستند که این دروازه‌بانان در تاریخ یک جولای به اینتر خواهد رفت تا جانشین هاندانوویچ شود.

 

 

اونانا در کودکی به همراه چند بازیکن کامرونی دیگر با کمک بنیاد اتوئو به لاماسیا رفت. از آن نسل با استعداد آفریقایی، تنها او بود که توانست پیشرفت کند. این بازیکن پس از ترک بارسا به آژاکس پیوست و دوران درخشانی را در این باشگاه هلندی در لیگ این کشور و لیگ قهرمانان سپری کرد.

این بازیکن کامرونی پس از یک سال محرومیت به دلیل دوپینگ، اخیرا بار دیگر به میادین برگشته است. او اشتباها داروی نامزدش را به جای آسپرین استفاده کرده بود و تستش مثبت شد. هرچند یوفا تایید کرد که اونانا قصد تقلب نداشته و اشتباهی غیرعمد مرتکب شده اما محرومیت او را نبخشید. اگر او قراردادی با اینتر امضا نکرده باشد، می‌تواند در ماه ژوئن سال آینده به بارسا برگردد.

 

سزار آسپیلیکوئتا

سزار آسپیلیکوئتای 32 ساله یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها در کادر فنی بارسا است. قرارداد این مدافع چلسی در پایان فصل تمام می‌شود و او پس از 10 سال حضور در استمفوردبریج می‌تواند به لیگ اسپانیا برگردد. او فوتبالیستی بسیار باتجربه و مدافعی انعطاف پذیر است که می‌تواند در تمامی پست‌های دفاعی عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد.

آسپیلیکوئتا معمولا به عنوان مدافع میانی و مدافع راست بازی می‌کند و گاهی به عنوان وینگر چپ نیز به میدان می‌رود. او می‌تواند با دو یا سه مدافع میانی دیگر نیز در خط دفاع بازی کند. بازیکنی با توانایی‌های بالا که هنوز قدرت بازی در بالاترین سطح برای چند فصل دیگر را دارد.

 

 

او نقش مهمی در یورو 2020 برای تیم لوییز انریکه بازی می‌کرد. این بازیکن در پست دفاع راست به میدان می‌رفت و همیشه بازیکنی کلیدی در خط دفاعی سه نفره بود که به چلسی توخل اجازه داد در لیگ قهرمانان فصل گذشته موفق باشد. او همچنین یکی از سه بازیکن اسپانیایی حاضر در فهرست نهایی نامزدهای دریافت جایزه توپ طلا هم بود. آسپلیکوئتا در چلسی کاپیتان و یکی از رهبران اصلی رختکن است، اتفاقی که می‌تواند در نوکمپ نیز تکرار شود.

ژاوی به خوبی او را می‌شناسد چون در چند فصل اخیر بازی‌اش را دنبال کرده و در تیم ملی نیز با او هم‌بازی بوده است. آسپیلیکوئتا اولین بازی ملی‌اش را در سال 2013 انجام داد و هر دوی آنها در جام جهانی 2014 حضور داشتند، آخرین رقابتی که ژاوی با تیم ملی اسپانیا همراه بود. این بازیکن در دو جام جهانی و دو یورو به میدان رفته و پس از 10 فصل بازی در بالاترین سطح در لیگ برتر تجربه زیادی کسب کرده است.

 

آندره‌آس کریستنسن

آندره‌آس کریستنسن 25 ساله پس از این که از 6 نوامبر و بازی برابر برنلی توسط توماس توخل نیمکت‌نشین شده بود، در بازی برابر واتفورد که روز چهارشنبه برگزار شده بود بار دیگر به ترکیب اصلی چلسی برگشت. این بازیکن دانمارکی در برابر لستر، یوونتوس و منچستریونایتد بازی نکرد و گفته می‌شود دلیل این موضوع این است که حاضر به تمدید قرارداد نشده است. توخل شخصا در کنفرانس خبری تایید کرد که آنها امیدوار هستند این اتفاق روی موضوع تمدید قرارداد تاثیرگذار باشد و ابراز اطمینان کرد که او می‌تواند به کارش ادامه دهد. آسپیلیکوئتا، رودیگر و تیاگو سیلوا نیز در شرایط مشابهی قرار دارند.

 

 

این ملی‌پوش 25 ساله دانمارکی سال‌هاست که زیر نظر بارسا قرار دارد، چرا که این باشگاه اخبار بسیار مثبتی از عملکرد او در زمان حضورش در بروسیا مونشن گلادباخ (17-2015) دریافت کرده بود، دورانی که او به صورت قرضی از چلسی به این تیم رفته بود.

نام کریستنسن در طول چند فصل گذشته بارها به عنوان یکی از گزینه‌های بارسا مطرح شده، خصوصا وقتی که فرصت کمتری برای بازی در چلسی داشت. این بازیکن نسبت به آسپیلیکوئتا جوان‌تر است و بنابراین این انتظار وجود دارد که بارسا کار دشوارتری برای ارائه پیشنهاد مدنظر او در پیش داشته باشد.

 

ادینسون کاوانی

هرچند کاوانی در 14 فوریه 35 ساله می‌شود اما این فرصت بسیار خوبی است چون این بازیکن می‌تواند تضمینی برای گلزنی بارسا باشد و تجربه بسیاری نیز دارد. این بازیکن اروگوئه‌ای که به ندرت در ترکیب منچستریونایتد به میدان می‌رود، پیش از این نیز مدنظر بارسا قرار داشت اما آنها در نهایت تصمیم گرفتند به خواسته رونالد کومان تن داده و لوک دی یونگ را به خدمت بگیرند.

 

 

کاوانی تجربه بسیاری دارد، از روحیه قهرمانی برخوردار است و گلزن است. او به فشار بازی در باشگاه‌های بزرگ عادت دارد و پیش از این در پی اس جی و یونایتد بازی کرده است. این بازیکن همچین سابقه بازی در لیگ ایتالیا، فرانسه و لیگ برتر را دارد و می‌تواند با انگیزه مضاعفی به نوکمپ برود چون می‌خواهد نشان دهد که شایستگی بازی در جام جهانی قطر را دارد. از این نظر، جذب او می‌تواند تا حد زیادی به جذب دنی آلوز شبیه باشد، بازیکنی که عملکردی کوتاه مدت در این تیم خواهد داشت.

او در این فصل تنها پنج بازی برای منچستریونایتد انجام داده و دو بار در لیگ برتر در ترکیب اصلی قرار داشته است. هرچند با تغییر سرمربی، می‌خواهد ببیند که نظر رالف رانگنیک درباره او چه خواهد بود. اگر همچنان فرصت بازی پیدا نکند، ممکن است مدیران باشگاه را مجبور به قبول پیشنهادی در ماه ژانویه کند. این بازیکن می‌تواند نقشی شبیه به آنچه قرار بود سرخیو آگوئرو در بارسا ایفا کند را داشته باشد.

نظر شما