شناسهٔ خبر: 51167373 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پرسپولیس و استقلال در بن‌بست تحریم

پرسپولیس و استقلال در حال حاضر مبالغ سنگینی از afc طلبکار هستند و هیچ راهی برای رسیدن به طلب هنگفت خود ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پرسپولیس و استقلال در حال حاضر مبالغ سنگینی از afc طلبکار هستند و هیچ راهی برای رسیدن به طلب هنگفت خود ندارند. قرمزهای پایتخت که در دو فصل اخیر یک بار فینالیست لیگ قهرمانان شدند و یک بار هم به مرحله یک چهارم نهایی رسیدند مبلغی در حدود 100 میلیارد از کنفدراسیون فوتبال آسیا طلب دارند ولی تحریم‌ها اجاز نمی‌دهد به حق خود برسند. همین حالا پرسپولیس به خاطر بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی نمی‌تواند از دو خرید تاجیکستانی خود استفاده کند. آن‌ها به هر زحمتی بود طلب 740 هزاردلاری گابریل کالدرون، سرمربی سابق خود را فراهم کردند ولی به خاطر تحریم‌ها این مبلغ به حساب سرمربی آرژانتینی ننشسته و پنجره قرمزها بسته مانده تا آن‌ها مجددا به خاطر تحریم‌ها ضربه بخورند.

پرسپولیسی‌ها قبلا از سفارت مالزی برای دریافت مبالغ استفاده می‌کردند ولی اکنون این راه هم بسته شده است.

استقلال هم که فصل قبل مشکلات مالی فراوانی داشت مبلغی در حدود 16 میلیارد از afc طلب دارد و آن‌ها هنوز به طلب خود نرسیده‌اند. هنوز از یاد نرفته که استقلال در زمان فسخ قرارداد استراماچونی چه دردسری برای پرداخت بخشی از قرارداد او داشت و با اعلام حکم شکایت او، آن‌ها هم مشکلات زیادی برای پرداخت طلب سرمربی ایتالیایی خواهند داشت.

یک راهکار مفید در این شرایط این بود که دو باشگاه با afc توافق کنند که مطالبات خارجی‌ها از حساب کنفدراسیون فوتبال آسیا به آن‌ها پرداخت شود. موضوعی که باشگاه پرسپولیس برای آن تلاش کرد ولی مورد موافقت قرار نگرفت. این درحالی است که فیفا چند سال قبل در ماجرای شکایت پرو پییچ از استقلال این موضوع را پذیرفت و با آبی‌ها همکاری کرد.

گزارش کامل را اینجا بخوانید

253 251

نظر شما