شناسهٔ خبر: 51167351 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

اسماعیلی:

برنامه اصلی ما در چاپ و نشر تلاش برای خودکفایی است

همدان-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه برنامه اصلی ما در چاپ و نشر تلاش برای خودکفایی است، گفت: تعداد ۹۰ درصد مواد اولیه چاپ وارداتی است که زیبنده ایران نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدمهدی اسماعیلی در جشنواره صنعت چاپ استان همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای همدان با بیان اینکه مفاخر بزرگی در ساحت‌های مختلف در استان همدان وجود دارد، اظهار کرد: همدان کارنامه درخشانی در زمینه فرهنگ و هنر دارد.

وی با بیان اینکه برای پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی نیمه‌ تمام بخش عمده‌ای از اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین خواهد شد، گفت: در تلاش هستیم پروژه‌های موزه هنرهای معاصر، پردیس سینمایی و تالار بزرگ شهر همدان اجرایی شود که موزه هنرهای معاصر با اختصاص بودجه محدودی به سرانجام خواهد رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بنای دولت مردمی این است که همه پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برساند، ابراز کرد: اگر اعتبارات لازم در زمان اجرا به این طرح‌ها اختصاص یافته بود با مبلغ بسیار کمتری به بهره‌برداری می‌رسیدند اما امیدواریم این طرح‌ها در دولت سیزدهم به نتیجه برسد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه اصلی ما در چاپ و نشر تلاش برای خودکفایی است، بیان کرد: تعداد ۹۰ درصد مواد اولیه چاپ وارداتی است که زیبنده ایران نیست.

اسماعیلی با بیان اینکه در این راستا کمیته سه‌گانه‌ای تشکیل شده و برنامه ما این است که ۸۰ درصد کاغذ مورد نیاز برای نشر کتاب تا یک سال و نیم آینده از داخل کشور تامین شود، عنوان کرد: کل مصرف کاغذ در کشور ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن است.

وی با بیان اینکه با تدوین سند تحولی در صنعت چاپ و با نقشه راه به استقلال در عرصه نشر و چاپ خواهیم رسید، تصریح کرد: تامین کاغذ روزنامه‌ها نیز مورد توجه وزارتخانه است و اعتبار تامین کاغذ از سوی بانک مرکزی با دستور رییس جمهور به زودی اختصاص می‌یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید در همدان سرمایه‌گذاری لازم برای تبدیل به قطب صنعت چاپ انجام شود، خاطرنشان کرد: نگاه دولت سیزدهم به فرهنگ به عنوان یک رکن اساسی است و تقویت جدی و نگاه ویژه به فرهنگ از اولویت‌های دولت خدمتگزار است.

انتهای پیام/

نظر شما