شناسهٔ خبر: 51167247 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

حاجی‌بابایی:

مسئولیت امروز ما حفاظت و حراست از تاریخ پرآوازه همدان است

همدان-نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز ما میراث‌دار تاریخ پرآوازه همدان هستیم، گفت: ما مسئولیت حفاظت و حراست از این جایگاه را به عهده داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمیدرضا حاجی بابایی در جشنواره صنعت چاپ و تجلیل از فعالان عرصه چاپ که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال همایش‌های مجتمع فرهنگی هنری ابن سینا همدان برگزار شد، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۳ به همدان که فرمودند همدان ۳۳۰۰ سال قدمت دارد و شهری در دنیا این قدمت را ندارد، اظهار کرد: همدان حداقل ۵۰۰ سال پایتخت کشور بوده است.

وی با بیان اینکه شعار «همدان پایتخت تاریخ و تمدن» بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری است، ابراز داشت: اجازه نداریم سخنی بگوییم که در شأن تاریخ و تمدن نباشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به قدری دانشمند و فرهیخته بزرگ مانند بوعلی سینا و خواجه رشید در زمینه‌های علمی به نام همدان وجود دارد که استانی به صاحب نامی همدان پیدا نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه مشاهیر همدانی بین المللی هستند، گفت: نقش آفرینان بزرگ در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از استان همدان هستند که نشان از جایگاه ویژه استان همدان دارد.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه امروز ما میراث‌دار تاریخ پرآوازه همدان هستیم، تصریح کرد: ما مسئولیت حفاظت و حراست از این جایگاه را به عهده داریم.

وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم همه جایگاه‌های بزرگ را در همدان ماندگار کنیم، گفت: وقتی که مطبوعات ما درخواست جشنواره غرب کشور و جشنواره ملی می‌کنند این نشان از آن تفکر بلند است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جشنواره کودک، فیلم کودک و نوجوان حق همدان است، عنوان کرد: وقتی می‌خواهیم اکوسیستم صنعت چاپ در همدان ایجاد کنیم یعنی خواستار نماد فرهنگی ملی با شاخص‌های بلندی که در کشور وجود دارد، مطرح است.

وی با بیان اینکه در همدان همه محورهای فرهنگی منطقه‌ای پیش‌بینی شده و هنوز هم جا دارد که لحاظ شود، خاطرنشان کرد: همدان باید قطب انیمیشن کشور شود و پروژه‌های تالار بزرگ شهر همدان، موزه هنرهای معاصر و پردیس سینمایی همه باید انجام شود.

حاجی بابایی گفت: همدان باید گسترش پیدا کند و به ۱۲ هزار هکتار برسد تا ۵۰ هزار واحد مسکونی در آن ساخته شود و قطب شود که با میدان‌داری استاندار کلان شهر همدان شکل خواهد گرفت.

مسئولیت امروز ما حفاظت و حراست از تاریخ پرآوازه همدان است

* صنعت چاپ دچار مشکلاتی مانند کمبود کاغذ است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه اظهار کرد: امروز با اقبال عمومی جامعه به سمت مطالعه در فضای دیجیتال است و شبکه‌های پیام رسان و فضای مجازی بخشی از سرانه کتاب را به خود اختصاص داده است.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی با بیان اینکه سرعت اطلاعات‌دهی و اطلاع‌گیری فضای مکتوب ما به فضای دیجیتال ما نمی‌رسد، گفت: لذت مطالعه و استفاده از فضای مکتوب در مقایسه با فضای مجازی نیست.

وی با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد گیرندگی از لحاظ دیداری و ۳۰ درصد شنیداری و ... است، گفت: صنعت چاپ اهمیت بسیاری دارد و دچار مشکلاتی مانند کمبود کاغذ است.

انتهای پیام/

نظر شما