شناسهٔ خبر: 51167235 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

آیت‌الله عباسعلی صادقی دعوت حق را لبیک گفت

آیت الله عباسعلی صادقی قهاره (متولد ۱۳۰۴ ش در اردستان اصفهان) چند سالی را در حوزه علمیه اصفهان و بعد در قم به تحصیل دروس طلبگی پرداخت و ....

صاحب‌خبر -

آیت الله عباسعلی صادقی قهاره (متولد ۱۳۰۴ ش در اردستان اصفهان) چند سالی را در حوزه علمیه اصفهان و بعد در قم به تحصیل دروس طلبگی پرداخت و از محضر استادانی چون آیت‌الله‌العظمی بروجردی (به مدت ۱۵ سال)، شهید صدوقی، مرحوم محقق داماد و مرحوم خالی‌خو بهره‌مند شد و بعدها به‌عنوان استاد و مدرس در حوزه علمیه قم مشغول فعالیت شد.

وی از روحانیون برجسته و معروف حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد، با دعوت آیت الله کمالوند در سال ۱۳۳۸ به خرم آباد هجرت کرد، از شاگردان حضرت امام خمینی(س) و از مبارزین دوران انقلاب بود که پس از عزیمت به لرستان، مسوولیت‌هایی همچون تشکیل کمیته انقلاب در لرستان، حاکم شرع خرم‌آباد، امام جمعه موقت خرم‌آباد و ریاست حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد را برعهده داشت.

حضور در جبهه‌های جنگ و همراهی و حمایت معنوی رزمندگان، سفرهای تبلیغی به اقصی نقاط کشور، پشتیبانی از نهضت امام خمینی (ره) و....از جمله خدمات این عالم بزرگوار بود.

روابط‌عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تسلیت صمیمانه‌ی خود را به خانواده‌ی مکرّم و فرزندان محترم و دیگر وابستگان و به همه‌ی ارادتمندان ایشان معروض می‌دارد و علوّ درجات و شمول رحمت حق و حشر با اولیاء‌الله را برای روح مطهرشان از خداوند متعال مسألت می‌نماید.

روابط‌عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان

کد خبرنگار:۵۸۰۱۰۱

نظر شما