شناسهٔ خبر: 51165909 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در لرستان درگذشت آیت‌الله صادقی را تسلیت گفت

خرم‌آباد - ایرنا - حجت‌الاسلام والمسلمین سید "احمد رضا شاهرخی" نماینده ولی فقیه در لرستان درگذشت آیت الله حاج شیخ "عباسعلی صادقی" استاد حوزه و تربیت طلاب لرستان را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا در این پیام آمده است: خبر رحلت عالم ربانی و مجاهد نستوه استاد گرانقدر حضرت آیت الله حاج شیخ عباسعلی صادقی موجب تاثر و تالم فراوان اینجانب گردید.

نماینده ولی فقیه در لرستان در این پیام اضافه می‌کند: آیت الله صادقی «رحمة الله علیه» بیش از ۸۰ سال از عمر گرانمایه خویش را صرف تعلیم و تربیت طلاب و فضلای حوزه علمیه و نشر معارف ناب محمدی کرده و در این راه خدمات ارزشمند و شاگردان برجسته ای را به یادگار گذاشتند؛ که یقیناً برای آن عالم جلیل القدر باقیات الصالحات و در خاطر مردم قدرشناس ایران اسلامی به ویژه مردم استان لرستان باقی خواهد ماند.

این پیام می‌افزاید: آن عالم بزرگوار با وجود بهره‌گیری از جوهره فقاهت از اولین روزهای شکل گیری نهضت امام راحل، خود را وقف حرکت دینی و انقلابی مردم ایران کرد و برای پیروزی انقلاب اسلامی و یاری رساندن به حضرت امام«ره» و پس از آن رهبر معظم انقلاب«مد ظله العالی» تمام توان خود را بکار گرفتند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: ایشان در دوران نهضت اسلامی بارها رنج زندان را تحمل کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی؛ در یاری رزمندگان اسلام در جنگ هشت ساله دفاع مقدس؛ و نیز در مسئولیت‌ های مختلف از جمله وکیل شرعی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی «ره»؛ مقام معظم رهبری و مرحوم آیت الله کمالوند «ره» و نیز ریاست دادگاه انقلاب و حاکم شرع، امام جمعه موقت خرم آباد، ریاست مدارس علمیه کمالیه و صادقیه، عمر شریف خود را در دفاع و صیانت از آرمان‌های نظام اسلامی سپری کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی اضافه می‌کند: اینجانب ارتحال این عالم خدمتگزار و انقلابی و با اخلاص را به محضر مبارک امام عصر (عجل اللّه تعالی فرجه الشریف)، رهبر معظم انقلاب اسلامی «مد ظله العالی»، حوزه های علمیه و جامعه روحانیت استان لرستان، خاندان مکرم، فرزندان محترم و همه ارادتمندان به ایشان و عموم مردم ولایت مدار استان لرستان و شهرستان خرم آباد تسلیت عرض می نمایم و برای آن عالم پارسا، رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر عظیم از درگاه خداوند متعال درخواست می نمایم.

این پیام می‌افزاید: شایسته است که عموم مردم مسلمان، متدین و انقلابی استان لرستان مراسم تشییع و مجالس گرامیداشت آن عالم ربانی را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به نحو شایسته ای برگزار نمایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان، در پی درگذشت آیت‌الله حاج شیخ "عباسعلی صادقی" استاد حوزه و تربیت طلاب، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

 به گزارش ایرنا آیت‌الله حاج شیخ "عباسعلی صادقی" استاد حوزه و تربیت طلاب لرستان روز جمعه به علت کهولت سن در ۹۶ سالگی در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد درگذشت.

نظر شما