شناسهٔ خبر: 51164688 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر دفاع اوکراین:

اوکراین نزدیک کریمه ۲ پایگاه نظامی می‌سازد

وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد ساخت ۲ پایگاه نظامی در چارچوب توافقنامه‌ای با انگلیس در نزدیکی کریمه آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از تله تریدر، الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین گفت کی‌یف ساخت دو پایگاه نظامی در دو دریای آزوف و  سیاه را آغاز کرده است.

رزنیکوف گفت: ساخت این دو پایگاه نظامی در چارچوب توافقنامه‌ای با انگلیس انجام می‌شود. این پایگاه‌ها در نزدیکی اوچاکیف و بردیانسک قرار خواهند گرفت که هر دو نزدیک کریمه هستند.

این اعلامیه در بحبوحه تنش‌های فزاینده بین اوکراین و روسیه منتشر می‌شود. روسیه و اوکراین از زمان الحاق کریمه به روسیه در پی یک همه پرسی همچنان در حال کشمکش هستند.

تنش‌های آمریکا و روسیه بر سر اوکراین این روز‌ها بالا گرفته است. آمریکا می‌گوید مسکو قصد دارد در آینده‌ای نزدیک به اوکراین حمله نظامی کند. ادعایی که هر بار مقامات مسکو آن را با قاطعیت تکذیب می‌کنند.

پیش از این، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتای اوکراینی خود با ادعای موضع تهاجمی مسکو علیه کی‌یف، گفته بود اوکراین به حل مسالمت آمیز مناقشه متعهد است و روسیه، اوکراین را از لحاظ نظامی و همچنین دیپلماتیک تحریک می‌کند.

 لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در یک کنفرانس مطبوعاتی در سئول، پایتخت کره جنوبی، هنگامی که درباره وضعیت اوکراین صحبت کرد، روسیه را «اتحاد جماهیر شوروی» عنوان کرد.

آستین در سخنرانی خود، با اشاره به حمایت از اوکراین، گفت: بهترین سناریو برای ما جلوگیری از حمله «اتحاد جماهیر شوروی» به اوکراین است.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار خود با دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در استکهلم درباره افزایش تنش‌ها بین مسکو و کی‌یف مدعی شد که روسیه، اوکراین را از لحاظ نظامی و همچنین دیپلماتیک تحریک می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما