شناسهٔ خبر: 51163539 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

الماس، سوغات ایستگاه فضایی بین‌المللی!

هستی وفایی

یک شرکت بریتانیایی قصد دارد الماس‌هایی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد و سپس آنها را در زمین به قیمت بیش از ۳۳ هزار و ۷۰۰ پوند بفروشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، شرکت "The Space Collective" مستقر در لیورپول که پیش از این مارک لباس و برچسب نام به مدار زمین فرستاده بود اکنون قصد دارد تا در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۲ الماس‌هایی سوار بر کپسول دراگون اسپیس‌ایکس طی ماموریت CRS-۲۶ به فضا بفرستد.

این الماس‌ها پس از پرتاب، به مدت شش ماه در محیط خارجی ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند ماند و سپس در ماه مه ۲۰۲۳ به زمین بازمی‌گردند و در همان ماه به خریداران تحویل داده می‌شوند.

مجموعه‌ای از الماس‌ها برای انتخاب وجود دارد که قیمت آن‌ها از ۱۸۷۵ پوند برای ۰.۳ قیراط و ۳۳ هزار و ۷۰۰ پوند برای دو قیراط خواهد بود.

این شرکت با ۴۴۹ پوند تصاویر شما، خانواده یا دوستانتان را نیز در همین پرواز به فضا می‌فرستد.

این الماس‌ها با هدف احراز هویت مورد حکاکی لیزری قرار می‌گیرند و به همراه خود مدارکی با توضیح جزئیات سفر به همراه خواهند داشت.

زمانی که این محموله به فضا برسد، فضانوردان آن را خارج از ایستگاه فضایی قرار می‌دهند. الماس‌ها درون محفظه آزمایشگاه بین‌المللی فضایی به نام "MISSE" قرار خواهند گرفت. این محفظه از ایستگاه فضایی جدا است و الماس‌ها در معرض شرایط شدید فضا خواهند بود. زمانی که این الماس‌ها به زمین برسند بیش از ۷۵ میلیون مایل طی کرده‌اند و ۶۰۰۰ بار در مدار زمین چرخیده‌اند.

این محموله پس از بازگشت به زمین ضدعفونی می‌شود و تشعشعات مضری نخواهد داشت و حمل و نقل محتویات آن ایمن خواهد بود.

به گفته‌ی این شرکت، تصاویری که به فضا می‌روند با جوهر و کاغذ خاص چاپ می‌شوند تا قادر به تحمل شرایط سخت فضا باشند. 

انتهای پیام

نظر شما