شناسهٔ خبر: 51162099 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل بیمه سلامت لرستان خبر داد:

۶۸ درصد جمعیت الیگودرز تحت پوشش بیمه سلامتند/کمبود پزشک در طرح خانواده

زهره گودرزی

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: از جمعیت ۱۳۸ هزار نفری شهرستان الیگودرز در ۶۸ درصد از آن تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

صاحب‌خبر -

شاهدخت فتحی بیرانوند در جلسه‌ با دکتر محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس اظهار کرد: از جمعیت ۱۳۸ هزارنفری شهرستان الیگودرز ۷۷ هزار و ۵۷۴ نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان قرار دارند.

وی تصریح کرد: از جمعیت تحت پوشش در صندوق ایرانیان ۱۷۸ نفر، در صندوق بیمه سلامت همگانی، ۱۶ هزار و ۷۱۶ نفر در صندوق روستاییان و عشایر، ۴۸ هزار و ۶۷۰ نفر در صندوق سایر اقشار، ۲ هزار و ۴۴۰ نفر در صندوق کارکنان دولت، ۸ هزار و ۲۳۰ نفر و در صندوق سایر اقشار نظام ارجاع یک هزار و ۳۴۰ نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به وجود ۱۱۸ نفر بیماران خاص در شهرستان الیگودرز بیان کرد: در این شهرستان ۴۳ نفر بیمار ام اس، ۳۳ نفر همودیالیز، ۱۹ نفر پیوند کلیه، ۱۶ نفر تالاسمی و ۷ نفر هموفیلی تحت پوشش قرار دارند.

فتحی بیرانوند خاطرنشان کرد: هزینه داروی ام اس به‌صورت ۱۰ درصد با بیمه شده محاسبه و مابقی داروهای بیماران خاص به‌صورت رایگان ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به ارائه خدمات روستایی به بیماران و سهم هزینه پرداخت بیمار، عنوان کرد: در بحث ویزیت پرداخت هزینه برای بیمار ۱۰ درصد تعرفه دولتی به مبلغ ۱۶۴۰ تومان، آزمایش و تصویربرداری ۱۵ درصد تعرفه دولتی، دارو ۳۰ درصد تعرفه دولتی، تزریقات و پانسمان ۱۰ درصد تعرفه دولتی به مبلغ ۲۷۰ تومان، دندانپزشکی برای گروه هدف اعم از زنان باردار و افراد زیر ۱۴ سال و داروهای اعصاب و روان به‌صورت رایگان و دندانپزشکی برای سایر رده‌ها ۳۰ درصد تعرفه دولتی است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به تعداد مؤسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد در شهرستان الیگودرز، بیان کرد: ۵۹ مؤسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد اعم از ۸ پزشک عمومی، ۱۴ پزشک متخصص، ۱۱ داروخانه، ۲ بیمارستان، یک درمانگاه، ۴ فیزیوتراپی، ۳ آزمایشگاه، ۲ تصویربرداری، یک مرکز جامع شهری و ۱۳ مرکز جامع روستایی در این شهرستان هستند.

فتحی بیرانوند با اشاره به طرح پزشک خانواده در شهرستان الیگودرز، اضافه کرد: ۶ پزشک خانواده در این طرح وجود دارند که از ۱۶ هزار و ۲۴۳ نفر تحت پوشش بیمه همگانی در حال حاضر ۶ هزار و ۵۶۴ نفر منتسب به پزشک خانواده و ۹ هزار و ۶۷۹ نفر غیر منتسب وجود دارد که در این راستا با کمبود پزشک عمومی مواجه هستیم.

وی با اشاره به ۱۳ مرکز جامع روستایی در شهرستان الیگودرز ادامه داد: روستاهای پا خیمه‌گاه، پرچل، جهانخوش، چمن سلطان، حیه خمه سفلی، دوزان، شاپورآباد، شول‌آباد، فرسش، کیزاندره و مرحوم قاضی از جمله روستاهایی هستند که خدمات بیمه سلامت در آن‌ها ارائه می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به بازسازی و تعمیر ساختمان اداره بیمه سلامت شهرستان الیگودرز افزود: در این راستا برای بازسازی و تعمیر اساسی این ساختمان مبلغ ۱۴۸ میلیون تومان هزینه شده است.

فتحی بیرانوند با اشاره به خدمات ارائه خدمات در سامانه شهروندی اظهار کرد: با توجه به روند سازمان تمام الکترونیک و راه‌اندازی این سامانه، بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به این سایت به آدرس bimehsalamatiranian.ir از خدماتی همچون تمدید اعتبار دفترچه، مشاهده نام پزشک خانواده، مشاهده سوابق پزشکی، اضافه نمودن افراد جدید و غیره بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه دو دفتر پیشخوان طرف قرارداد در شهرستان الیگودرز وجود دارد، تصریح کرد: با شروع طرح نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک، کارایی دفاتر پیشخوان کمتر شده و انتظار می‌رود در این راستا اقدامات مثبتی برای دفاتر پیشخوان صورت بگیرد تا رونق گذشته را داشته باشند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به بازدید در مداوم از مراکز خدمات روستایی عنوان کرد: باید در تمام مراکز خدمات روستایی ۴۳۶ قلم دارو وجود داشته باشد که در بازرسی‌های انجام شده اگر مواردی مشاهده شود به معاونت بهداشت اعلام خواهد شد که خوشبختانه تابه‌حال موردی نداشته‌ایم.

فتحی بیرانوند با اشاره به اینکه در پرداخت مطالبات به‌روز هستیم ادامه داد: خوشبختانه در پرداخت مطالبات به‌روز هستیم و یکی از عوامل بسیار خوب در انگیزه کادر درمان در دوران کرونا و بحث افزایش رضایتمندی در این زمینه بوده است.

انتهای پیام

نظر شما