شناسهٔ خبر: 51150298 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

در آستانه روز دانشجو و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

"سمیناری با موضوع ازدواج و روابط پیش از ازدواج" برای دانشجویان برگزار شد

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و با همکاری اداره مشاوره و سلامت روان و مدیریت فرهنگی، "سمیناری با موضوع ازدواج و روابط پیش از ازدواج" برای دانشجویان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا کرمانشاه، ازدواج به مثابه یک پدیده اجتماعی است که در بستر پیچیده‌ترین و حساس‌ترین روابط اجتماعی میان دو جنس مخالف برقرار شده و به عنوان مقدمه و منشأ خانواده محسوب می‌گردد، از این رو، با توجه به ضرورت آشنایی و آگاهی این مقوله در دوران دانشجویی، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و با همکاری اداره مشاوره و سلامت روان و مدیریت فرهنگی دانشگاه، "سمیناری با موضوع ازدواج و روابط پیش از ازدواج" برای دانشجویان و با حضور ایت الله مستشاری، عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف اسلامی، بهمن الماسی، مدیر فرهنگی، دکتر پرستو عباسپور، رییس اداره مشاوره و سلامت روان و جمعی از دانشجویان در تاریخ ۱۰ آذرماه ۱۴۰۰ در آمفی تئاتر دانشکده پزشکی برگزار شد.


 

در ابتدای این نشست که با تلاوتی چند از آیات قرآن مجید آغاز شد، دکتر عباسپور رییس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان، به ضرورت این آشنایی و چارچوب‌های مدیریت روابط عاطفی پرداخت و نیز به نشانه‌های هشداردهنده که نیازمند ارزیابی بیشتر طرفین می باشد اشاره کرد.


عباسپور گفت: از آنجایی که ازدواج مهمترین مقوله در زندگی هر فرد می باشد بهتر است واقع بینانه و با روشن بینی خاصی به این اتفاق نگاه کرد. مشاوره پیش از ازدواج این امکان را به ما می دهد که نسبت به طرف مقابل شناخت پیدا کرده و واقع بینانه عمل کنیم. مراجعه به مشاور به معنای دارا بودن بیماری روانی نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: پیش از اقدام به ازدواج با شخص مورد نظر حتما مراحل صحیح آشنایی را با اطلاع خانواده طی کنید و سوالاتی که ضمن آشنایی مهم و ضروری است را حتما از شخص مقابل بپرسید.

در ادامه این نشست ایت الله مستشاری سخنان خود را ای این مقدمه آغاز کرد که: دوستی های قبل از ازدواج آسیب ها و پیامدهای بسیار زیادی بر زندگی آینده هر دو طرف دارد و این مشکلات همچنین در دوستی هایی که به ازدواج ختم می شوند هم به وجود می آید.

مستشاری عنوان کرد: شرط اینکه بتوانیم ازدواج موفق داشته باشیم، شناخت کافی قبل از ازدواج است. اینکه شما با کسی که به تازگی با او آشنا شده اید، بخواهید ازدواج کنید یک اشتباه بزرگ است که عاقبت آن، شکست در این انتخاب بزرگ زندگی خواهد بود.


وی افزود: دوستی های قبل از ازدواج آسیب ها و پیامدهای بسیار زیادی بر زندگی آینده هر دو طرف دارد و این مشکلات همچنین در دوستی هایی که به ازدواج ختم می شوند نیز هم به وجود می آید.




و از دیگر موارد مطرح شده می‌توان به افزایش مهارت ارتباط عمومی و توانایی اجتماعی معیارهای مثبت روابط قبل از ازدواج محسوب می شود. آشنایی طولانی مدت و بی انگیزه شدن برای ازدواج؛ بی اعتمادی نسبت به یکدیگر؛ چشم پوشی از مشکلات و اشتباهات و احساس دلزدگی از جمله معایب منفی روابط قبل از ازدواج به حساب می آید

در ادامه ایت الله مستشاری به ارزیابی روابط پیش از ازدواج پرداخت و گفت: نظم دهی، کسب تجربه در برخورد با جنس مخالف، افزایش مهارت ارتباط عمومی و توانایی اجتماعی از جملع معیارهای مثبت روابط قبل از ازدواج محسوب می شود. و آشنایی طولانی مدت و بی انگیزه شدن برای ازدواج؛ بی اعتمادی نسبت به یکدیگر؛ چشم پوشی از مشکلات و اشتباهات و احساس دلزدگی از معایب منفی روابط قبل از ازدواج به حساب می آیند.



در پایان این سمینار دانشجویان به پرسش و پاسخ در زمینه موضوعات مطرح شده  پرداختند. /انتهای پیام

خبرنگار: مهناز حمیدیان زاده
 

نظر شما