شناسهٔ خبر: 51149314 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مجلس و دولت برای منابع رتبه بندی معلمان توافق کرده اند/ قالیباف: افزایش حقوق، حق معلمان است

قالیباف رییس مجلس گفت: ما با دولت بر روی موضوع 25 هزار میلیارد تومان منابع در سال برای رتبه بندی معلمان توافق کرده ایم و این قانون از هر زمان که تصویب شود مبنای اجرای آن 31 شهریور سال 1400 خواهد بود. ما مکلف هستیم تا براساس اصل 75 قانون اساسی تمامی طرح ها و لوایح را به نحوی بررسی کنیم که بار مالی برای دولت نداشته باشد و یا اینکه دولت این بار مالی را بپذیرد.

صاحب‌خبر -

جی پلاس؛ محمدباقر قالیباف رئیس نهاد قانون گذاری با بیان اینکه درباره طرح رتبه بندی معلمان هم در فضای مجازی حرف هایی زده می شود اما ما معتقدیم وزارت آموزش و پرورش یعنی معلمان آن، عنوان کرد: با همه وجود می فهمیم که مهم ترین عنصر در پیشرفت یک کشور و ملت منابع انسانی آنها است که تعلیم و تربیت آنها نیز به دست معلمان است لذا معلمان بدانند با همه وجود پای این کار هستیم البته همواره افرادی هستند که نمی خواهند کار به نتیجه برسد.

وی افزود: ما با دولت توافق کردیم و باید قانون رعایت شود تا خلق پول و تورم اتفاق نیفتد. این را هم می فهمیم که می گویند همه جا حقوق افزایش داشته و به معلمان که رسید آسمان تپید، بنابراین این حق معلمان است و آسمان نتپیده است و ما پای کار معلمان هستیم.

 

مبنای اجرای رتبه بندی معلمان 31 شهریور سال 1400 خواهد بود

 

قالیباف تاکید کرد: ما با دولت بر روی موضوع 25 هزار میلیارد تومان منابع در سال برای رتبه بندی معلمان توافق کرده ایم و این قانون از هر زمان که تصویب شود مبنای اجرای آن 31 شهریور سال 1400 خواهد بود. ما مکلف هستیم تا براساس اصل 75 قانون اساسی تمامی طرح ها و لوایح را به نحوی بررسی کنیم که بار مالی برای دولت نداشته باشد و یا اینکه دولت این بار مالی را بپذیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما با دولت در بحث رتبه بندی معلمان به یک عدد قطعی رسیده ایم تا با دقت قانون پیش برود، ما در مجلس سعی کردیم تا حنجره مردم باشیم و دغدغه آن ها را بیان کنیم، هیچ موضوع پنهانی نداریم وقتی مجلس خانه ملت است.

 

منبع: خانه ملت

نظر شما