شناسهٔ خبر: 51148193 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قیمت مرغ در کردستان کاهش می یابد

سنندج - ایرنا - مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان کردستان گفت: پیش بینی می شود با توجه به افزایش جوجه ریزی واحدهای مرغداری در آبان سال جاری، قیمت مرغ در ماه‌های آذر و دی کاهش پیدا می کند.

صاحب‌خبر -

 فرزاد معاونی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان جوجه ریزی واحدهای مرغداری از طریق توزیع تخم مرغ های نطفه دار،  در آبان سال جاری نسبت به مهرماه هم در سطح کشور و هم استان ۳۱ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود با توجه به افزایش جوجه ریزی، قیمت مرغ که هم اکنون براساس مصوبه ستاد ملی تنظیم بازار ۳۱۰ هزار ریال است در  ماه‌های آذر و دی کاهش پیدا کند.

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان کردستان افزود: این شرکت در طول سال اقدام به خرید و ذخیره سازی کالاهای استراتژیکی هم چون گوشت مرغ می کند تا در زمان افزایش قیمت،  به منظور تنظیم بازار و  تعدیل قیمت و حمایت از مصرف کنندگان آنها را توزیع کند.

معاونی اعلام کرد: ۲۰۰ تن مرغ منجمد فقط در آبان امسال بین فروشگاه‌های منتخب و زنجیره‌ای استان توزیع شده است گوشت مرغ هم به اندازه کافی در انبارهای این شرکت وجود دارد و در مواقع لازم به بازار عرضه شود.

وی اظهار داشت: برای خرید،  منجمد و ذخیره کردن مرغ برای تعطیلات نوروز هم برنامه ریزی های لازم انجام شده است و هیچ کمبود و نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

کردستان یک میلیون و ۱۷۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان سالانه ۷۷۳ هزار هکتار آن زیرکشت محصولات زراعی می رود و ۳۵۰ هزار هکتار آن هم آیش بوده و ۵۲ هزار هکتار را هم باغات تشکیل داده است.

از ۷۷۳ هزار هکتار اراضی زیرکشت محصولات کشاورزی کردستان ۶۷۸ هزار هکتار آن دیم و ۹۵ هزار هکتار آن هم آبی است.

کردستان سه میلیون و ۱۹۹ هزار واحد دامی، ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۲۵۷ هزار کندوی زنبور عسل دارد.  جمعیت بهره بردار کشاورزی استان ۱۱۵ هزار نفر است که سالانه حدود سه میلیون تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند بیش از ۴۰۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی استان کردستان گندم و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۶۰ هزار تن تولید در سال است.

نظر شما