شناسهٔ خبر: 51148167 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار شهرستان لنده:

هزینه تملک زمین‌های پروژه ارتباطی لنده به تشان بهبهان پرداخت می‌شود

یاسوج - ایرنا - فرماندار لنده گفت : با توجه به اینکه هزینه زمین های تملک شده مردم در محور ارتباطی این شهرستان به سمت بهبهان از سوی راهداری پرداخت می شود باید مردم همکاری لازم در اجرای طرح را داشته باشند.

صاحب‌خبر -

تورج رزمجو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بررسی روند اجرایی این پروژه در شورای تامین و همکاری مردم اظهارداشت: بر اساس قانون تمام هزینه های زمین های تملک شده در این مسیر کارشناسی، مشخص و به قیمت روز به مردم پرداخت خواهد شد.

وی جاده لنده به تشان بهبهان را ادامه راه اصلی اصفهان به بندر امام خمینی(ره) دانست و اظهار داشت: این مسیر پرپیج و خم و طولانی به دلیل کوهستانی بودن در ۲ فاز اجرایی خواهد شد.

رزمجو تصریح کرد:  فاز اول طرح ملی از مسیر لنده به سمت تشان پنج و نیم کیلومتر جاده با اعتباری افزون بر ۴۷۰ میلیارد ریال روند اجرایی خوبی دارد.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح مسافت ۱۰۰ کیلومتری جاده تشان بهبهان به لنده با ۷۰ کیلومتر کاهش به ۳۴ کیلومتر می رسد.

فرماندار لنده به مبلغ هزینه زمین های تملکی این پروژه اشاره ای نکرد.

به گفته رزمجو با بهره‌برداری از این طرح ، مسیر تردد به خوزستان، شهرستان کهگیلویه و مرکز استان با سهولت بیشتری برای مردم صورت می‌گیرد .

وی با اشاره به اینکه این طرح کریدور جنوب به شمال یعنی اتصال شهرستان‌های بهمئی، لنده به شهرهای پاتاوه و دهدشت است افزود: این طرح  کد و ردیف اعتباری دارد و هر ساله نیز مبلغی برای توسعه تخصیص داده می‌شود.

طول راههای ارتباطی  شهرستان لنده ۳۱۸ کیلومتر است که از این میزان ۴۲ کیلومتر فرعی و مابقی روستایی هستند.

طول راه‌های آسفالته شهرستان لنده  نیز یکصد کیلومتر است.

شهرستان لنده به دلیل بن بست بودن و نبود راه‌های ارتباطی مناسب با مشکلات و معضلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند که بهره برداری مسیر لنده به تشان می تواند تا حد زیادی این شهر را از بن بست خارج کرده و در مسیر توسعه قرار دهد.

نظر شما